dioodbanner

قرص فلوکستین برای چیست؟

  • برخی از اختلال های خوردن و حمله های ترس
  • قرص الاکوئیت 5 میلی گرم
  • ضعف عمومی
  • سابقهی خونریزی بیدلیل یا مشکل در انعقاد خون
  • مهارکنندههای CYP2D6 (قوی)
  • شربت کتوتیفن-عبیدی 1میلی گرم/5میلی لیتر
  • استرس و اضطراب
  • بثورات به تنهایی یا با تب و درد مفاصل

قرص فلوکستین 20 فلوکستین (Fluoxetine) یا پروزاک، یکی از معروفترین داروهای ضد افسردگی است. بر اساس تحقیقات بسیار گسترده ای که بر روی اثرات این دارو بر بیماران مختلف انجام شده است این دارو برای بیماران دیابتی نیز مفید بوده و باعث کاهش قند خون این افراد نیز می شود. به هیچ عنوان از قاشق آشپزخانه برای اندازه گیری دارو استفاده نکنید.

  1. تاثیر داروهای افسردگی در افراد متفاوت است
  2. قرص لیروپریم 2.5/500 میلی گرم
  3. درصورت برزو بثورات جلدی مصرف دارو باید متوقف شود
  4. فلوکستین باید در ترکیب با داروی اولانزاپین مصرف شود
  5. ویال اکساتنت 600میلی گرم/300 میلی لیتر
  6. چگونه و چه زمانی این دارو را مصرف کنیم؟
  7. قرص روکشدار خط دار ادوالژین سرماخوردگی 200/5 میلی گرم
  8. افکار غیرطبیعی

اگر از حالت مایع دارو استفاده میکنید، برای اندازه گیری دوز مورد نیاز، از سرنگ دارویی یا قاشق اندازه گیری دارویی استفاده کنید. در صورت مصرف فرم مایع دارو،مصرف داروهای درمان سوهاضمه و شربت های ضداسید معده را حداقل دوساعت با زمان مصرف این دارو فاصله دهید. باید بدانید که فلوکستین به شکل کپسول و شربت در بازار وجود دارد که هر یک از آنها به منظور خاصی تجویز میشوند. اگر بيمار وقت و وضع اقتصادي خوبي داشته باشد و به پزشكي كه در درمانهاي غيردارويي متخصص است دسترسي دارد، ترجيح ما استفاده از درمانهاي غيردارويي يا همان رواندرماني است. نکته ی قابل توجه این است که انجام ورزش و تقویت عضلات باعث افزایش توانایی بدن در استفاده از انسولین و جذب گلوکز خون می شود. به این ترتیب افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند و به دلیل میزان گلوکز بالا در خون و همچنین در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 با تجمع انسولین در خون رگ های فرد تنگ شده و به همین دلیل در کلیه های فرد باعث ایجاد اختلال می شود.

  • قرص سینوریپا 12.5/1000 میلی گرم
  • ضعف یا گرفتگی عضلانی
  • تب و لرز و تشنج
  • خشکی دهان، عرق کردن، گرگرفتگی

میزان خواب کم در طول شبانه روز می تواند باعث ضعف سیستم بدن انسان شود و به این ترتیب در برابر برخی از بیماری ها مقاومت کمی از خود نشان می دهند. این دارو باعث اختلال حواس و کاهش هوشیاری میشود. باعث نگرانیهایی در مورد تجویز این دارو شدهاست. متوفورمین به عنوان یک داروی بیگونید شناخته شده که باعث افزایش حساسیت سلول های بدن نسبت به هورمون انسولین می شود.

عوارض فلوکستین ۲۰

با استفاده از داروی متوفورمین حساسیت سلول های بدن نسبت به انسولین افزایش یافته و به این ترتیب انسولین در بدن کارایی عادی خود را انجام می دهد. همانطور که پیش تر اشاره کردیم در دیابت نوع 2 بدن در برابر انسولین تولید شده از خود مقاومت نشان داده و قند خون افراد پایین نمی آید و به این ترتیب در درازمدت افراد با مصرف زیاد کربوهیدرات به بیماری دیابت مبتلا می شوند. به این ترتیب افزایش قند خون در بدن باعث تحریک غده ی پانکراس شده و باعث تولید و ترشح هورمون انسولین می شود. نکته ی قابل توجه این است که بیماران دیابتی دچار تغییراتی در رگ های خونی خود می شوند و به این ترتیب تا حدودی خون رسانی به آلت تناسلی این افراد نیز دچار مشکل می شود. نکته ی قابل توجه این است که بیشتر افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند وزن آن ها در ناحیه ی کمر و شکم تجمع یافته و به صورت چربی ذخیره می شود.

چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود

کاهش آهسته مقدار مصرف این دارو از بروز عوارضی مانند بی قراری، آشفتگی، اسهال، گیجی، ضربان تند قلب، سردرد، عرق کردن زیاد، تهوع، اختلال در خوابیدن، لرزش، خستگی و ضعف غیر عادی و استفراغ جلوگیری می کند. مصرف این دارو در دوره بارداری، میتواند موجب ایجاد نقص در ریه نوزاد متولد نشده شود. یافته های گزارش شده در پیشرفت روان شناسی عصبی و روان پزشکی بیولوژیکی، نشان می دهد که افسردگی برخی از بیماران به دلیل فاکتور ژنتیکی خاص به درمان با SSRI های پاروکستین (Paxil) و سیتالوپرام (Celexa) پاسخ نمی دهد. کپسول پاروکستین ۲۰ در سال ۲۰۰۷ پرمصرفترین داروی ضد افسردگی در هلند و با تجویز در نزدیک به ۲۰ میلیون نسخه پنجمین داروی ضدافسردگی پرمصرف در ایالات متحده بود.

  1. تشنگی شدید
  2. قرص ریسپریدول-عبیدی 1 میلی گرم
  3. مثل:monoamine oxidase inhibitor
  4. اگر شما با الکتروشوک درمان می شوید

بیشتر پزشکان به جای استفاده از فلوکستین در شیردهی، داروهای ضد افسردگی دیگری از جمله زولفت Zoloft یا Paxil پاکسیل را تجویز می کنند. مطالعات نشان داده اند که داروهای ضد افسردگی، خطر ابتلا به سندروم ناسازگاری نوزادان را افزایش می دهد. کپسول پاروکستین ۲۰ یک داروی ضد افسردگی از گروه مهارکنندههای بازجذب سروتونین است که استفاده از آن برای درمان افسردگی، اختلال وسواس فکری عملی، اختلال هراس (حمله پانیک)، اختلال اضطراب اجتماعی، اختلال ملال پیش از قاعدگی و اختلال استرس پس از سانحه، اختلال اضطراب فراگیر پذیرفته شده است. «مریم جلالی»، روانپزشک، در گفتوگو با خبرنگار «شرق» معضل کمبود دارو و نایابشدن داروهای اعصاب و روان را تأیید میکند: «فلوکستین و تریفلوپرازین نایاب شده و بیمارانی که این داروها را طولانیمدت مصرف میکنند به آن وابسته شده و زمانی که داروی جایگزین به آنها پیشنهاد میشود، نمیتوانند آن را بپذیرند و دچار اختلال اضطراب شدید میشوند. اگر مبتلا به هریک از عوارض جدی دارو همچون تپش قلب، توهم، عدم توانایی جهت یابی، تهوع/اسهال/یبوست شدید، کشیدگی عضلات، تب غیرقابل توضیح و بیقراری و پریشانی غیرمعمول شدید، به بیمارستان و یا پزشک خود مراجعه نمایید.

قرص فلوکستین ۲۰ برای چیست

همچنین، اگر برای مدت زمان طولانی استفاده می شود، مصرف آن را بدون تایید پزشک خود به طور ناگهانی متوقف نکنید. زیرا این افراد به طور طبیعی دارای میزان گلوکز خون بالایی هستند و در صورت مصرف مواد غذایی که باعث افزایش قند خون می شود، ممکن است مشکلات عدیده ای برای این افراد ایجاد شود. مصرف شکر و کربوهیدرات های تصفیه شده باعث افزایش قند خون شده و در دراز مدت خطر ابتلا به بیماری دیابت را بیشتر می کند. توصیه پزشکان بر این است که فلوکستین را صبح مصرف کنید، زیرا به خصوص در ابتدای درمان می تواند باعث افزایش انرژی در افراد شود. فلوکستین را نباید در دوران بارداری مصرف کرد و می تواند باعث مشکلات ریوی شود.در ادامه مطلب با موارد مصرف ، دوز مصرف و عوارض فلوکستین بیشتر می پردازیم. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs): مصرف این داروها در کنار هم ممکن است باعث افزایش خونریزی شود.

کپسول فلوکستین ۲۰

دکتر سلیمی از بهترین پزشکان کشور برای درمان دیابت بوده که با استفاده از روش های نوین باعث بهبود وضعیت بیماران دیابتی می شود. تيوريدازين. شما نباید این داروها را با هم مصرف کنید. ۴- تا دو هفته بعد از قطع مصرف داروهای گروه مهار کننده های مونوآمینو اکسیداز (MAOIs) (شامل فنلزین، سلژیلین و ترنیل سیپرومین) داروی فلوکستین نباید مصرف شود. در صورت نیاز پزشک مقدار مصرف را در طول ۳ تا ۴ هفته بالا می برد. مقادیر بالای گلوکز موجود در خون باعث می شود که رگ های بسیار نازک در چشم انسان دچار آسیب شود. در بیمارانی که احتمال دست زدن به خودکشی وجود دارد دارو باید در مقادیر کم در اختیارشان باشد.وزن بیمار در طی درمان هفته ای یک بار چک شود.مصرف این دارو در دیابتی ها ممکن است باعث اشکال در کنترل قند خون شود.

  • تورم زبان و دشواری تنفس
  • دهان خشک
  • کاهش میل جنسی و مشکلات اُرگاسم؛
  • داروهای متابولیزه شده توسط CYP2D6
  • درصورت انجام درمان با ضربه الکتریکی تشنج آور
  • مشکل در غذا خوردن

جوانان بعد از مصرف این دارو ممکن است به خودکشی فکر کنند. البته باید توجه داشت که در گذشته بیشتر از دارو هایی مانند کلرپروپامید و تولبوتامید استفاده می شد که اثبات شد این دو نوع از سولفونیل اوره ممکن است موجب افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی شوند و به این ترتیب امروزه از این دارو ها استفاده نمی شود. به این ترتیب بهتر است که قبل از ابتلای به بیماری دیابت وزن خود را کاهش داده و به وزن نرمال خود برسید. به همین دلیل بهتر است که افراد مستعد همواره قند خون خود را چک کنند و در صورت ابتلا به بیماری دیابت قند خون خود را کنترل کنند تا دچار آسیب های بینایی نشوند. ماپروتیلین و ترازودون – در مصرف همزمان با فلوکستین، مقدار این داروها در خون ممکن است دو برابر شود.

  • مشکل تنفسی
  • حالت تهوع و استفراغ همراه با شکم درد و اسهال
  • ضعف و کاهش وزن ناگهانی
  • تاری دید، درد، قرمز و التهاب چشم، گشاد شدن مردمک
  • واکنش شما نسبت به مصرف اولین دوز

برای درمان دیابت نوع 2 از دارو های مختلفی استفاده می شود که هر کدام از آن ها ممکن است که از طریق روش های مختلفی به درمان این بیماری بپردازند. پزشک و خانواده شما باید هنگام شروع مصرف این دارو و در هنگام تغییر دوز، شما را با دقت معاینه کرده تحت کنترل قرار دهند. فلوکستین در واقع یک داروی ضد افسردگی است که پزشکان آن را بیشتر به منظور درمان بیماری های روانی مانند افسردگی، اختلالات وسواسی، اختلال هراس، پرخوری های عصبی و … در صورت سابقه مشکلات کبدی، کلیوی، قلبی (ضربان قلب نامنظم)، صرع، دیابت نوع ۲، مشکلات چشمی (مانند گلوکوم یا آب سیاه)، مشکلات خونی (خون ریزی)، تغییر خلق و خوی شدید (سرخوشی ناگهانی) حتما پزشک خود را مطلع سازید. مصرف این داروها باهم مشکلات جدی در ریتم قلب ایجاد می کند. فلوكستین می تواند باعث افزایش سطح پیموزاید در بدن شود و در نتیجه خطر اختلال در ریتم قلب را افزایش دهد.

  • درزمان مصرف این دارو، از خوردن الکل اجتناب کنید
  • شربت فلوکستین-عبیدی 20میلی گرم/5میلی لیتر 60میلی لیتر
  • تشنج و یا بیماری صرع؛
  • دست دادن اشتها
  • کمر درد
  • در صورت ابتلا به بیماری های کبدی مانند سیروز
  • معمولا دوره درمان با فلوکستین 4 تا 6 هفته می باشد
  • سندروم سروتونین

دارو هایی که در بدن باعث افزایش تولید انسولین می شوند سولفونیل اوره نام داشته که از جمله این دارو ها می توان به کلرپروپامید، تولبوتامید گلیبورید، گلیپیزید و گلیمپیرید اشاره کرد. هدف از استفاده ی این دارو ها می تواند کاهش قند خون و یا ورود انسولین به بدن باشند. مصرف این دارو در دوران بارداری ممکن است به جنین آسیب برساند. در صورتی که تغییری در نتایج قند خون این افراد ایجاد شد باید مقدار مصرف انسولین و یا سایر داروهای پایین آورنده قند خون تنظیم شود. دیابت نوع 1 معمولا با تزریق روزانه ی انسولین درمان شده و علائم خاصی از خود نشان نمی دهد. در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم که نام دیگر دیابت نوع 1 دیابت وابسته به انسولین بوده و این بیماری ارثی بیشتر در کودکان و نوجوانان بروز می کند.

  • قرص فکسوفنادین-عبیدی 60 میلی گرم
  • افزایش ضربان قلب
  • داروهای ایدز یا اچ آی وی
  • پایین بودن سطح سدیم در خون
  • قرص ویرابکس 1000 میلی گرم
  • تغییر رنگ مدفوع یا رویت خون در آن
  • شربت کوریزان سرماخوردگي كودكــان 120 میلی گرم
  • دیدن خواب های عجیب

تجویز می کنند. اما نکته ی قابل توجه در باره ی این دارو این است که اثرات داروی فلوکستین بسیار گسترده تر از این موارد بوده و این دارو را می توان در درمان و بهبود برخی از بیماری های دیگر نیز به کار برد. لذا ضمن درمان از رانندگی و یا کار با ماشین آلاتی که نیاز به هوشیاری کامل دارند خودداری کنید. خطر افزایش سطح کیوتی ممکن است در صورت داشتن شرایط پزشکی خاص یا با مصرف داروهای دیگری که طول کیوتی را روی نمودار افزایش میدهند بیشتر شود. هنگام پرواز، هرگز آن را در چمدانی که به بار تحویل میدهید قرار ندهید. در این هنگام مقداری پروتئین اضافی وارد ادرار افراد شده و در دراز مدت باعث ایجاد آسیب های کلیوی شده و در صورت کنترل نکردن بیماری دیابت، بیماران ممکن است کلیه های خود را از دست بدهند.

  • قرص گلیدار 20 میلی گرم
  • کپسول لانزو عبیدی 30 میلی گرم
  • قرص ازپیم 20 میلی گرم
  • گرسنگی شدید
  • مشکل تنفس؛

همانطور که در ابتدای مطلب خواندیم برای درمان دیابت از داروی فلوکستین نیز استفاده شده که باعث کاهش قند خون می شود. در مدت درمان بااین دارو حساسیت بدن شما به نور بیشتر خواهد شد لذا از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خودداری نمایید و از کرم های ضدآفتاب و عینک آفتابی استفاده کنید. سالمندان ممکن است خطر بیشتری از عوارض جانبی این دارو داشته باشند. بر اساس تحقیقات انجام شده افرادی که سطح فعالیت کم تری دارند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری دیابت قرار دارند.

برخی از افراد ممکن است که در هنگام احساس تشنگی به سراغ نوشیدنی های حاوی قند بالا مانند نوشابه و آبمیوه های غیر طبیعی بروند. معمولا اصول یک رژیم غذایی سالم برای افراد دیابتی یک روش ثابت بوده و به طور مثال در این رژیم های غذایی افراد باید سعی کنند پایین ترین حد مصرف کربوهیدرات را از طریق مواد قندی و شیرینی جات داشته باشند و به جای آن ها از مواد غذایی مانند غلات، میوه جات، لبنیات کم چرب، لوبیا، گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی و … بنابراین در صورت نیاز به هوشیاری کامل، مصرف نکنید.

  • کپسول دیفوزل 120 میلی گرم
  • تمرکز مشکل
  • داروی ضد درد – فنتانیل، ترامادول
  • احساس شوک الکتریکی در مغز (Brain zaps)
  • دارو را دور از نور نگه دارید؛
  • تب بالای 38 درجه
  • قرص جیوماید 14 میلی گرم

بنابراین افرادی که متوجه میزان بالای قند خون خود می شوند بهتر است که برخی از نکات را رعایت کنند تا به بیماری دیابت مبتلا نشوند. این اطلاعات جایگزین مشاوره پزشکی نیست، بنابراین همیشه عوارض جانبی احتمالی را با پزشک خود درمیان بگذارید. هیچگاه دو قرص فلوکستین را همزمان با هم مصرف نکنید. نیمه عمر آلپرازولام در صورت مصرف همزمان با این دارو ممکن است افزایش یابد. به این ترتیب در اثر این دارو ها مقدار کم تری گلوکر از طریق مواد غذایی مصرفی به بدن افراد وارد می شود.

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما