dioodbanner

فلوکستین+نحوه مصرف و عوارض آن – سلامت بانوان اوما

  • دانه های پوستی، تب، بزرگ شدن غدد لنفاوی
  • خونریزی غیر طبیعی. علائم شامل موارد زیر است
  • یبوستهای مزمن
  • شربت کوریزان کودکان درد و تب 60 میلی لیتر
  • ضربان قلب سریع یا نامنظم

فلوکستین 10 درخصوص عوارض جانبی فلوکستین باید گفت که این عوارض میتواند در بخشهای مختلف بدن بروز کند. این عارضه ناشی از فعالیت بیش از اندازه ی سروتونین در بدن می باشد . این عارضه میتواند فقط به دلیل مصرف زیاد پاروکستین یا به دلیل مصرف همزمان این دارو با سایر داروها با تاثیر مشابه ایجاد شود. از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود (خصوصا سایر داروهایی که تاکنون و در یک ماه اخیر برای درمان افسردگی و خواب استفاده نموده اید) در اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید. مصرف دارو را تحت نظر پزشک ادامه دهید تا پیشرفت درمانی شما بررسی گردد و آزمایشات لازم انجام گیرد. بنابراین نمیتوان دوز مصرف مطلقی برای همه بیماران در نظر گرفت؛ بلکه باید براساس بررسیهای صورت گرفته میزان آن را مشخص کرد.» درخصوص روش مصرف هم دکتر رنجبر تاکید میکند این دارو به صورت قرص رایج است و باید با آب بلعیده شود و جویدن این دارو توصیه نمیشود.

  • شرایط درمان
  • سرگیجه یا غش
  • بینایی را بهبود می بخشد
  • نوشته معصومه راهی
  • کپسول مایلودک 10 میلی گرم – میلودک
  • فلوکستین با نام تجاری پروزاک (Prozac) شناخته می شود

بنابراین نحوه مصرف فلوکستین با خوردن این دارو است. تداخلات دارویی میتوانند نحوه عملکرد داروهای شما را تغییر دهند یا خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهند. به همین جهت حتما لیستی از تمامی داروهای مصرفی (شامل داروهای شیمیایی، گیاهی و حتی مکملها) تهیه کرده و قبل از مصرف پاروکستین به اطلاع پزشک برساند. 4. برای درمان اختلال افسردگی قبل از قاعدگی، دوز معمولی فلوکستین یک بار در روز در هنگام پریودی، و یا ۱۴ روز قبل از شروع پریودی است. این عوارض در بیشتر موارد دو هفته پس از شروع مصرف دارو از بین میروند.

  1. برای درمان و بهبود افسردگی
  2. دستورالعملهای پزشک خود را با دقت دنبال کنید
  3. قرص سوفیرا 400 میلی گرم
  4. مشکل در به خواب رفتن یا خواب ماندن
  5. دوز نگهدارنده: 20 تا 60 میلی گرم خوراکی در روز
  6. سابقه سوء مصرف دارو و یا افکار خودکشی
  7. آپنه خواب شدید

یکی از علائم افسردگی بی اشتهایی است که اتفاقا برخی افراد پس از مصرف فلوکستین و بهبود افسردگی، اشتها پیدا کرده و ممکن است حتی وزن اضافه کنند. بنابراین، این احتمال وجود دارد که بتوان از فلوکستین بهعنوان یک درمان برای افراد دارای اضافه وزن یا چاقی یا به عنوان قرص لاغری استفاده کرد. قرص فلوکستین در عین تأثیرگذاری بر روی بیماریهای مختلف، همانند هر داروی دیگری دارای عوارض جانبی است که دانستن آن پیش از مصرف برای بیماران بهتر است. در بیمارانِ دارای مشکلات روانی و کودکان مبتلابه پرخاشگری و بیشفعالی، واکنشهای پارادوکسیک مانند هیجان، برانگیختگی و خشم شدید گزارش شده است و باید در طول درمان این افراد با قرص کلردیازپوکساید بسیار مراقب باشیم. حیطه اثر این دارو بسیار گسترده تر از موارد ذکر شده است و تنها پس از مصرف منظم آن اثرات مطلوب حتی ناخواسته ای در هر مصرف کننده دارد. غلظت پلاسمایی بعضی از داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای توسط این دارو افزایش می یابد.

قرص فلوکستین ۱۰

داروهای تشنج مثلا کاربامازپین و فنی توئین هم می توانند با فلوکستین تداخل ایجاد کنند. این دارو می تواند خطر ابتلا به تشنج را افزایش دهد. به بیمار توصیه کنید دارو را مطابق با تجویز پزشک مصرف نماید و در صورت فراموش نمودن یک نوبت دارو به محض به یادآوردن آن را مصرف کند و از دوبرابر نمودن دوز دارو پرهیز کند. اگر بیمار وقت و وضع اقتصادی خوبی داشته باشد و به پزشکی که در درمانهای غیردارویی متخصص است دسترسی دارد، ترجیح ما استفاده از درمانهای غیردارویی یا همان رواندرمانی است. خیلی مهم است که حتی اگر احساس خوبی داشته باشید، این دارو را با دستور پزشکتان ادامه دهید و قبل از مشاوره با پزشک خود،مصرف این دارو را متوقف نکنید.

  • نام تجاری فلوکستین، پروزاک Prozac می باشد
  • خون در مدفوع و دفوع تیره
  • بی خوابی
  • مشکل در خواب
  • بازگشت افسردگی یا اضطراب
  • داروهای بیماری پارکینسون

این دارو هنگامی که برای مدت طولانی استفاده می شود، ممکن است به خوبی عمل نکند و ممکن است نیاز به دوزهای متفاوت باشد. دربارهی نحوهی مصرف این دارو برای درمان زود انزالی، فقط و فقط به تجویز پزشک متخصص اورولوژی عمل کنید. بله؛ قرص پاروکستین یکی از داروهای موثر روی زود انزالی است. برچسب روی تمام داروهای خود (مانند داروهای آلرژی یا سرفه و سرماخوردگی) را بررسی کنید زیرا ممکن است حاوی مواد تشکیل دهنده ای باشند که موجب خواب آلودگی می شوند.

  • استفراغ ماده ای که شبیه به قهوه است
  • قرص سوتالول-عبیدی 80 میلی گرم
  • سندروم پیش از قاعدگی را برطرف می سازد
  • تحریک پذیری
  • مدفوع به رنگ روشن
  • سرگیجه شدید و طولانی

علائم اوردوز ممکن است شامل موارد زیر باشند: خواب آلودگی شدید، کند شدن واکنش های غیرارادی بدن، کند شدن تنفس، خستگی، از دست دادن هوشیاری. 9. در صورت مصرف دارو قدرت واکنش شما نسبت به محیط کمی کندتر می شود بنابر این باید مراقب رانندگی باشید و یا به طور کلی از انجام اموری که نیاز به هوشیاری و تمرکز دارد اجتناب کنید. به همین دلیل توصیه میکنیم پس از مصرف دارو نسبت به تغییرات خلق و خو یا علائم خود هوشیار باشید و مشکلات روحی روانی جدید یا وخیمتر را به پزشک خود اطلاع دهید.

  1. گرفتگی بینی، درد سینوس، گلودرد، علائم آنفلوانزا؛ یا
  2. توهم و هذیان
  3. سفت شدن عضلات بدن
  4. بی قراری؛
  5. هماهنگی مختل شده

اگر باردار هستید یا فکر می کنید ممکن است باردار شوید، بلافاصله به پزشک اطلاع دهید. شما ممکن است دچار افکار خودکشی شوید، به خصوص در ابتدای درمان با این دارو و با هر زمانی که دوز شما افزایش یا کاهش پیدا می کند. علایم ترک دارو بیشتر در خصوص داروهای ضد افسردگی مثل پاکسیل (پاروکستین) یا زولافت (سرترالین) معمول است، اما برای پروزاک هم ممکن است ایجاد شود، به خصوص اگر به مدت طولانی با این دارو تحت درمان باشید. یک بررسی در سال 2016، 70 مطالعه را که روی 18526 نفر مصرفکنندهی داروهای ضدافسردگی انجام شده بود تحلیل کرد و نتیجهی حاصل این بود که مصرف داروهای بازدارندهی جذب مجدد سروتونین (SSRI) در کودکان و نوجوانان، ریسک افکار خودکشی و رفتارهای پرخاشگرانه را دو برابر میکند. داروهای افسردگی تاثیر فیزیکی و شیمیایی روی مغز و بدن دارند.

فهرستی از تمام داروها مانند داروهای نسخه ای/غیر نسخه ای و دارو گیاهی را به پزشک اطلاع دهید. این داروها به افراد برای بهبود حالشان و کمک به پیشگیری از افکار و اقدامات آسیب رسانی بخود و خودکشی کمک می نمایند. تنها روانپزشک شما میتواند تشخیص دهد که چه مدت نیاز به این دارو دارید. قرص فلوکستین چه عوارضی دارد؟ اما آیا قرص فلوکستین عوارضی هم دارد؟ آیا مصرف پاروکستین برای طولانیمدت مشکلی ندارد؟ 7. اگر دچار اور دوز (مصرف بیش از اندازه دارو) شدید سریعا به اورژانس خبر دهید. بعد از چندماه کاهش وزن متوقف میشود زیرا بدن به دارو عادت میکند.

  1. همه چیز به دور سر چرخیدن
  2. درمان اختلال هراس اجتماعی :با مصرف ترانیل سیپرومین
  3. مشکل در تمرکز
  4. احساس تنگی در قفسهی سینه
  5. گریه مدام

به همین خاطر توصیه می شود که مثلا 14 روز بعد monoamine oxidase inhibitor از قطع مصرف داروهای می توانید فلوکستین مصرف کنید.یا برعکس ، 5 هفته بعد از قطع هستید. فلوکستین از خانواده ی داروهای مهار کننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) بوده و به افزایش سروتنین (ماده شیمیایی در مغز که به حفظ تعادل روانی کمک می کند) در مغز افراد می شود. فلوکستین ضد افسردگی است و متعلق به گروهی از داروهای شناخته شده به عنوان مهار کننده های بازجذب سروتونین انتخابی (SSRIs) است. آیا قرص پاروکستین با داروهای پیشگیری از بارداری تداخل دارد؟ آیا قرص پاروکستین باعث ناباروری میشود؟ آیا قرص پاروکستین برای ترک خودارضایی موثر است؟ مصرف فلوکستین را به طور ناگهانی قطع نکنید زیرا ممکن است شما دچار علائم ناخوشایند ترک دارو شوید.

محققان به این نتیجه رسیدند که دوزهای 25، 50 و 100 میلی گرم فلوکستین در درمان زود انزالی مؤثر بوده و به طور قابل توجهی IELT را افزایش می دهد. داپوکستین یا پاروکستین، کدام یک برای زود انزالی بهتر است؟ تفاوت این دو دارو در این است که داپوکستین تاثیر فوری دارد ولی پاروکستین برای اثرگذاری مناسب باید در یک دورهی زمانی مشخص مصرف شود. بله موثر است. ولی دوز و نحوهی مصرف دارو باید توسط پزشک مشخص شود. زیرا مصرف داروی فلوکستین با این گروه دارویی تناسب ندارد و می تواند منجر به یک تداخل دارویی خطرناک شود. تداخلات خطرناک دارویی ممکن است رخ دهد. معمولا عوارض دارویی در شروع مصرف رخ میدهند، کاهش وزن بر اثر مصرف فلوکستین هم همینطور است.

  1. کهیر یا تاول
  2. قرص ناپروکسن-عبیدی 250 میلی گرم
  3. افزایش زمان انزال
  4. داروی ضد درد – فنتانیل، ترامادول [9]

برای مصرف فلوکستین بسته به بیماری و مشکل خاص شما پزشک دستورمصرف صادر می نماید و شما باید قبل از شروع مصرف فلوکستین آن را بدقت مطالعه نمایید. اگر قبل از خوابیدن یادتان آمد که قرص را مصرف نکردید، همان موقع قرص را بخورید. شاید بتوان گفت که اولین یافتهها درباره پیدایش و تاثیر داروهای ضد افسردگی از بیمارستان Sea View در جزیره استاتن به دست آمد.

اگر هر یک از این علائم شدید هستند به پزشک گزارش دهید.

معمولا داروهای روانپزشکی درخصوص کودکان زیر دوسال با احتیاط تجویز میشود؛ اگرچه گاهی با توجه به شرایط برای زیر دو سال هم ممکن است دارو تجویز شود. مصرف قرص پاروکستین در کودکان اکیدا ممنوع است. برای کودکان کم وزن نیاز به تعیین سطح دوز مناسب میباشد. اگر هر یک از این علائم شدید هستند به پزشک گزارش دهید. اگر مبتلا به هریک از عوارض جدی دارو همچون تپش قلب، توهم، عدم توانایی جهت یابی، تهوع، اسهال، یبوست شدید، کشیدگی عضلات، تب غیرقابل توضیح و بیقراری و پریشانی غیرمعمول شدید و … عوارض جانبی نادر ولی جدی فلوکستین هم عبارتند از: مدفوع خونی و سیاه، استفراغی که شبیه دانه های قهوه هست، تپش قلب، غش، تشنج، راش های پوستی و تغییر در مقدار ادرار. از جمله علائم اور دوز عبارتند از تهوع، استفراغ، تب، خواب آلودگی، تپش قلب، گیجی، غش و کما. داروی فلوکستین ممکن است موجب گیجی، ناهوشیاری و تاری دید شما بشود.

ممکن است واکنش به فلوکستین خیلی شدید باشد به طوری که نیاز باشد از اورژانس کمک بگیرید. ۲- در صورت بروز بثورات جلدی یا کهیر، مصرف دارو را قطع نموده و سریعا با پزشک خود تماس بگیرید. دکتر رنجبر معتقد است: «اگرچه فلوکستین یا همان پروزاک با مهار جذب سروتونین، باعث افزایش میزان این ماده در بدن میشود اما سبب عارضهای به نام سندروم سروتونین نمیشود. اگر مشکلات کبدی دارید یا سابقه بیماری کبدی دارید، ممکن است بدن شما نتواند این دارو را نیز پردازش کند. علاوه بر موارد فوق، اگر سابقهی مصرف هر گونه داروی ضدافسردگی دیگری را دارید، حتما موضوع را به اطلاع پزشک خود برسانید. به علاوه مصرف همزمان این دو دارو هم توصیه نمیشود.

  • تعریق بیش از حد
  • حداکثر دوز: 80 میلی گرم خوراکی در روز
  • خونریزی از غشاهای مخاطی مانند چشم ها و دهان
  • عدم تعادل حین راه رفتن
  • قرص ستریزین-عبیدی 10 میلی گرم (ستیریزین)
  • ضعف ناگهانی در دست و پا
  • پروپافنون (برای درمان ریتم های غیر طبیعی قلب)

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، در این گروه سنی ممکن است عوارض دیگری مانند تاخیردر بلوغ جنسی و خون دماغ شدن هم اتفاق بیفتد. دو مورد در گروه فلوکستین 20 میلی گرمی، یبوست غالب IBS و اسهال غالب IBS، تسکین جزئی علائم گوارشی و درد شکمی را گزارش کردند.

  • قرص سینوریپا 5/500 میلی گرم
  • تب یا لرز
  • اختلال فوبیا
  • بیشتر از دمای 25 درجه ی سانتیگراد نگهداری نشود
  • گشاد شدن مردمک
  • افسردگی همراه با افکار خودشکی
  • تحریک پذیری بیش از حد
  • چنانچه تحت درمان با جریان الکتریکی هستید

براساس اطلاعات مربوط به داروهای مرتبط، این دارو ممکن است به شیر مادر منتقل شود و میتواند علائم نامطلوبی در نوزاد شیرخوار ایجاد کند. پروزاک نیز مانند بسیاری دیگر از داروهای مشابه، پس از مدتی مصرف تاثیر خود را نشان خواهد داد و فرد نمیتواند بلافاصله پس از مصرف، انتظار بهبود حالات خود را داشته باشد. فلوکستین بسته به بیماری فرد در مقادیر(دوز) و دفعات مختلفی در روز مصرف می شود.

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما