dioodbanner

فریم های کلیدی در ویرایش ویدیو چیست؟ –

[ad_1]

اگر از علاقه مندان به ویرایش ویدیو هستید، ممکن است با Key Frames آشنا باشید. شاید از خود بپرسید که فریم کلیدی چیست؟ نرم افزار یا برنامه جامع ویرایش ویدیو که از فریم های کلیدی پشتیبانی می کند. این یک ابزار ضروری و پرکاربرد برای انواع ویرایش ویدیو، شامل حرکت، حیوان یا انتقال است.

در این مقاله به بررسی اجمالی ویژگی های فریم های کلیدی و نحوه ارتباط آنها می پردازیم. هنگامی که بدانید فریم های کلیدی چگونه کار می کنند و چگونه آنها را در ویرایش ویدیو اعمال کنید، گزینه های زیادی برای ویرایش انیمیشن خواهید داشت.

کی فریم چیست؟

به گفته وب سایت Mikozuo، فریم کلیدی یک نشانگر یا نقطه لنگر است که به برنامه ویرایش اجازه می دهد ابتدا و انتهای انیمیشن را بداند. قبل از ویرایش دیجیتال، هر فریم کلیدی باید با دست ترسیم شود. اکنون رایانه به طور خودکار بین دو یا چند نقطه از دکمه فریم انتقال می یابد. انیمیشن می تواند جلوه های مختلفی داشته باشد. اینها عبارتند از بزرگنمایی به داخل و خارج، چرخش فیلم، حرکت به چپ، راست، بالا، پایین یا مورب، تغییر موقعیت گیره، حرکت دو بعدی یا سه بعدی جسم، تغییر شفافیت، تغییر شدت فیلتر، و به زودی. مقدار سرعت را تغییر دهید

به طور معمول، دو یا چند فریم کلیدی در کلیپ بورد قرار می گیرند و ویرایشگر انیمیشن آنها را در هر جایی تنظیم می کند. این فرآیند وضعیت کلیپ را بین اولین فریم و فریم کلیدی بعدی تغییر می دهد. به عنوان مثال، اگر می خواهید روی یک کلیپ بزرگنمایی کنید تا در کلیپ بعدی یک جریان ایجاد کنید، کلید را در جایی که می خواهید بزرگنمایی شروع شود و کلید دیگری را در انتهای کلیپ قرار دهید. سپس یک پسوند در فریم کلیدی دوم اضافه کنید. در حین بازی، متوجه خواهید شد که زوم در فاصله بین اولین و آخرین فریم کلیدی است.

اکثر برنامه ها انتقال خودکار بین فریم های کلیدی را ارائه می دهند. اما ویرایشگر ویدئو همچنین می تواند نوع انتقال را سفارشی کند و نحوه اجرای کلیپ از یک فریم کلیدی به فریم دیگر را تعیین کند. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد فریم ورک کلید خواهیم داد. از آنجایی که فریم‌های کلیدی توسط نشانه‌های بصری نمایش داده می‌شوند و توسط نمودارها منتقل می‌شوند، ممکن است در برنامه‌های مختلف متفاوت به نظر برسند. اما عملکرد آنها در تمام پلتفرم ها یکسان است.

فاصله فریم اصلی چقدر است؟

فاصله زمانی کی فریم یا فاصله زمانی کلید فریم زمان بین دو فریم کلیدی است. این زمان می تواند به اندازه کل کلیپ یا به کوتاهی نیم ثانیه باشد. فاصله فریم های کلیدی می تواند بر ماهیت انتقال تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، تمدید در یک دوره زمانی طولانی تر، مانند دو ثانیه، می تواند منجر به انتقال کندتر و طولانی تر شود. در عین حال، اثر بزرگنمایی در 0.2 ثانیه سریعتر و روانتر به نظر می رسد.

معمولاً یک فاصله کوتاهتر در قاب اصلی، یعنی بخشی از گیره متراکم تر است. با این حال، این لزوماً کیفیت را تغییر نمی دهد و در واقع کیفیت نهایی به برنامه و ترجیحات شما بستگی دارد. با این حال، فاصله قابل توجه قاب می تواند منجر به کاهش کیفیت شود. از آنجا که انتقال انیمیشن بر روی بیشتر کلیپ تاثیر می گذارد. به خصوص اگر قابلیت Motion Blur فعال باشد.

قرار دادن فریم های کلیدی در ویرایش ویدئو

درون یابی فریم کلیدی نحوه حرکت شما از یک فریم کلیدی به فریم دیگر را توصیف می کند. فریم‌های کلیدی ابزارهای ساده‌ای هستند که تعیین می‌کنند کدام قسمت از یک کلیپ باید حرکت کند. اما جابجایی بین فریم های کلیدی مهم است. زیرا تعیین کننده نوع حرکت خواهد بود.

این جایی است که جدول وارد بازی می شود. در واقع، نمودار یک نمایش بصری از تداخل فریم های کلیدی است. سه نوع مختلف رابط اصلی وجود دارد و جامع ترین برنامه های ویرایش ویدیو از همه آنها پشتیبانی می کنند. در ادامه به انواع عمده درون یابی می پردازیم.

درون یابی خطی

ادغام خط مستقیم

درونیابی خطی یک حرکت ثابت و یکنواخت است. این به این معنی است که وضعیت کلیپ شما با سرعت ثابتی از اولین فریم کلیدی به فریم دوم حرکت می کند. به عنوان مثال، اگر یک فریم کلیدی را در ابتدای کلیپ و یک فریم کلیدی دیگر را در پایان با جلوه زوم 50٪ تنظیم کنید، ویدیو در ابتدای کلیپ بزرگنمایی می کند و سرعت را تا آخرین فریم کلیدی روی 50٪ حفظ می کند. زوم رسیدن.

درون یابی را نگه دارید

مداخله دارنده

رابط نگهدارنده مقدار افکت را در یک فریم کلیدی نگه می دارد و سپس به طور ناگهانی آن را به فریم کلیدی بعدی تبدیل می کند. از آنجایی که در کلیپ بیش از دو فریم اصلی وجود دارد، نمودار این حالت مانند یک موج مربعی خواهد بود و جلوه های بصری فیلم شبیه به افکت بارق خواهد بود. Strobe Effects که به عنوان جلوه‌های نور نیز شناخته می‌شود، یک تکنیک ویرایش ویدیوی محبوب است که نور چشمک‌زن کوتاهی را اضافه می‌کند و به قسمت‌های خاصی از کلیپ نیرو می‌دهد تا جلوه‌های بصری را افزایش دهد یا رویدادهای غیرمنتظره را معرفی کند.

در زیر نمونه ای از اتصال نگهدارنده گیره در Adobe After Effects آورده شده است. در زمان پخش، به نظر می رسد که فیلم ناگهان “بزرگتر، کوچکتر، بزرگتر” می شود. زیرا مقدار افکت بزرگنمایی ذخیره شده و از یک فریم به فریم دیگر منتقل می شود.

مقالات مرتبط:

نمودار سرعت می تواند هر نوع درونیابی داشته باشد. اما درون یابی تعمیر و نگهداری روشی بسیار رایج برای دستیابی به اثر مطلوب است. در زیر نمونه ای از نمودار سرعت در برنامه ویرایش ویدیوی Star آورده شده است. در طول پخش، فیلم “سریع آهسته آهسته آهسته” حرکت می کند.

لینک ستاره ویدیویی خط مستقیم

بیابی Bezier

درون یابی Bezier ترکیبی از نگهدارنده درون یابی خطی و قابل تنظیم است. بنابراین با این ابزار می توانید نوع حرکت بین قاب های کلید را به صورت دستی تنظیم کنید.

درون یابی بزیر

در اینجا یک نمودار استانداردتر از مداخله Bezier در After Effects آمده است. کلیپ به آهستگی شروع به بزرگنمایی می کند و زمانی که به فریم کلیدی بعدی می رسد به صورت تصاعدی شتاب می گیرد. این در مقایسه با حرکت روباتیک افکت خط و جلوه نگه داشتن جلوه نرمتر و طبیعی تری ایجاد می کند.

به نمودار فریم کلیدی زیر در ستاره ویدیو نگاه کنید. می توانید فریم کلیدی را در موقعیت مورد نظر قرار دهید و خط شبکه از محل انتخابی شما پیروی می کند. در این مثال، اندازه (s) را تعریف می کنیم. بنابراین در حین بازی، این باعث می شود که اثر پوسته پوسته شدن بسیار صاف باشد. از آنجایی که خط جدول منحنی است، ویدیو در این حالت مانند رهگیر پخش نمی شود.

درون یابی Bezier در ستاره ویدیویی

هر آلمانی می تواند در نمودار مداخله Bezier قرار گیرد. در نتیجه بسیاری از برنامه های ویرایش ویدیو تنظیمات از پیش تعیین شده را در اختیار کاربران قرار می دهند که گاهی به صورت رایگان و گاهی با پرداخت هزینه در دسترس هستند.

این ویژگی به تنظیمات فریم کلیدی اجازه می دهد تا به عنوان کد برای نمایش در آینده صادر شود. اگر در زمینه ویرایش جدول تازه کار هستید، استفاده از پیش تنظیم ها و کدها می تواند کمک کننده باشد. با استفاده از تنظیمات از پیش تنظیم شده بدون درج فریم های کلیدی، نمودار مورد نظر خود را دریافت می کنید.

از پیش تعیین شده

Keyframe ها ابزار بسیار مفیدی برای ویرایش ویدیو هستند

فریم های کلیدی ابزاری ضروری برای هر ویرایش ویدیویی است که شامل انیمیشن است و نیاز به ویرایش دستی فریم را از بین می برد. با Keyframes می توانید انیمیشن را به دلخواه شخصی سازی کنید. بنابراین، انتقال در هنگام ویرایش کلیپ به جلوه مورد نظر می رسد. دامنه کارهایی که با کی فریم می توان انجام داد بی پایان است و با خلاقیت جلوه های زیبا و ویژه قابل دستیابی است.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما