طراحی سایت بهینه در سئو روز

طراحی سایت و سئو دو عامل بسیار مهم در موفقیت هر کسب و کار آنلاین است. این دو عامل به صورت جداگانه اما در کنار یکدیگر تاثیر قابل توجهی در رتبه بندی و نمایش سایت شما در موتورهای جستجو دارند. در ادامه با مفصل‌تر برخی از جنبه‌های مهم طراحی سایت و سئو آشنا خواهیم شد.

  • ابزار‌های مختلفی برای سئو وجود دارند که استفاده و بهره گیری از آن‌ها می‌تواند نتایج دقیق و بهتری را در اختیارتان قرار دهد.
  • این که همه‌ی سایت‌ها و کسب وکار‌های اینترنتی به سئو نیاز دارند یک موضوع کاملا بدیهی و مشخص است.
  • برای مثال، سایت های اطلاعاتی را در نظر بگیرید؛ یکی از مهم ترین اهداف طراحی این سایت ها، ارائه اطلاعات مفید به کاربران است.

استفاده از هدینگ‌ها اصول و قواعد خاص خود را دارد که در محتوایی جامع به توضیح آن پرداخته‌ایم. تحقیق کلمه کلیدی باعث می‌شود که شما راحت‌تر، به مخاطبان هدف خود دست پیدا کنید و بینشی عمیق از نحوه جستجوی کاربر هدف خود پیدا نمایید. شما می‌توانید برای درک بهتر تحقیق کلمه کلیدی به مقاله قرار داده شده در قسمت زیر مراجعه و با مباحثی همچون، “چگونه ایده های کلمات کلیدی را پیدا کنیم”، “ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی”، “نحوه انتخاب کلمه کلیدی” به طور کامل آشنا شوید. یعنی به جای طراحی وب سایت خود برای کامپیوترهای دسکتاپ یا لپ تاپ، ابتدا وب سایت خود را طوری طراحی کنید که در یک دستگاه تلفن همراه ظاهر می شود.

تکنیک حرفه ای برای لینک سازی خارجی

ابتدا باید بدانیم که طراحی سایت، فرایندی است که با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی و ابزارهای متنوع، صفحات وب را ایجاد می‌کند. یک طراح وب با توجه به نیازها و محتوای سایت، طرحی مناسب و البته زیبا را برای سایت شما ایجاد می‌کند. این طرح شامل انتخاب رنگ‌ها، فونت‌ها، ترکیب‌های صفحات و نحوه قرارگیری متن‌ها و تصاویر است.

این کار به گونه‌ای انجام می‌شود که موضوعات در سایت شما پیوستگی و ارتباط داشته و در نهایت منجر به ایجاد روابط قوی‌تر با مشتریان و کاربران شما شود. این الگوریتم ‌ها به طور پیوسته در حال آپدیت شدن هستند و تغییرات مختلفی در آن‌ ها اتفاق می‌افتد تا کاربر در سریع‌ترین زمان ممکن بتواند به موضوع دلخواهش برسد. هنگامی که در گوگل به دنبال موضوعی هستید، مرتبط ‌ترین مقالات با توجه به سرچ شما در نتایج گوگل نماش داده می‌شوند. برای نمایش بهترین و مرتبط‌ ترین نتایج، گوگل دست به کار شده و الگوریتم‌های مختلفی را برای این موضوع روی کارآورده است. فرض کنید دو فروشگاه، محصولی مشابه را به فروش می‌رسانند، به نظر شما کاربر یا مشتری کدام فروشگاه را برای خرید انتخاب می‌کند؟ بدون شک سایتی که رتبه‌ی بهتری در سرچ گوگل داشته باشد، اعتبار و ارزش بیشتری از دید مشتری دارد. بله، با وجود کارشناسان تولید محتوا در تیم ما، یکی از حرفه ای ترین خدمات ما، تولید مهتوای بهینه و سئو شده می باشد. دریافت خدمات مشاوره سئو از ما (تیم کنسئو) در طول طراحی مجدد سایت می‌تواند از اشتباهات فاجعه‌بار SEO که می‌تواند شما را در ترافیک و رتبه‌بندی به عقب براند جلوگیری کند. اگر قصد دارید وب سایت خود را دوباره طراحی کنید و یا ری دیزاین کنید، به یک تیم سئو حرفه ای نیاز خواهید داشت.

به طور کلی، یک طراحی سایت خوب باید دارای رابط کاربری مناسب و سازگار با دستگاه‌های مختلف باشد. سایت شما باید به درستی در هر نوع دستگاه (موبایل، تبلت، لپ پشتیبانی سایت تاپ و رایانه) قابل مشاهده و استفاده باشد. این امر بهبود تجربه کاربری کاربران و در نهایت افزایش ترافیک و بازدیدکننده‌های سایتتان را به دنبال خواهد داشت.

همان طوری که در مقاله تولید کننده محتوا کیست گفتیم، این افراد می توانند در تولید محتواهایی ناب و خاص به شما و سایتتان کمک کنند. برای طراحی وبسایت، حداقل نیازهایی که دارید، دسترسی به یک کامپیوتر و دانستن نحوه کار با آن است. اگر این دو سلاح را در اختیار داشته باشید، حتی اگر هیچ چیزی در مورد طراحی سایت ندانید، باز هم می توانید به این حوزه ورود کنید و در آن به یک متخصص تبدیل شود. قدم بعدی محتوای سایت است که باید حاوی آن کلمات کلیدی باشد که بیشتر چگالی 0.5 تا 2.5 مد نظر است. قبل از تولید محتوا باید 10 نتیجه اول گوگل را بررسی کنید تا ببینید هر کدام به چه ميزان نوشته اند. در ابتدا ممکن است طراح سایت شما بر عناصر غیر متنی تمرکز کند، طراح باید فونت ها و سایزهایی را انتخاب کند که کاربر شما براحتی بتواند همچنین فاصله مناسبی بین خطوط در نظر بگیرد.

انواع سئو سایت

اما طراحی سایت تنها کافی نیست؛ بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. سئو عبارت است از اقداماتی که با هدف بهبود رتبه و نمایش سایت شما در نتایج جستجوی موتورهای جستجو انجام می‌شود. با استفاده از تکنیک‌های سئو، می‌توانید سایت خود را در رتبه بالاتری قرار داده و به صورت طبیعی و بدون نیاز به تبلیغات پرداختی، ترافیک بیشتری به سمت سایتتان جذب کنید.

برخی از عوامل مهم سئو شامل استفاده از کلمات کلیدی مناسب، بهینه‌سازی محتوا، ساختار مناسب لینک‌ها، سرعت بارگذاری سایت و همچنین بهینه‌سازی تصاویر است. البته باید توجه داشت که سئو یک فرایند زمان‌بر است و نیازمند صبر و پیوستگی است. اما با تلاش و استفاده از روش‌های سئو، می‌توانید به نتایج مطلوبی دست یابید.

آیا می دانستید که بیش از 60 درصد سرچ هایی که در موتورهای جستجو انجام می شود، از طریق تبلت و تلفن های همراه انجام می شود. پس اینجاست که باید طراحی غیر ریسپاسیو سایت را فراموش کنید و کاری کنید که همه کاربران مراجعه کننده به سایت صرف نظر از هر سایز دستگاهی که وارد می شوند، تجربه کاربری خوبی داشته باشند. و این امر ممکن نیست جز با طراحی یک سایت واکنش گرا یا سایت ریسپانسیو (responsive). به دنبال ثبت برندنیگ و آشنا کردن دیگران به کسب و کار خود هستید؟ طراحی وب سایت فروشگاهی می تواند برای شما عزیزان بهترین راه برای به دست آوردن مشتری بیشتری باشد.

در نهایت باید گفت که طراحی سایت و سئو دو عامل بسیار حیاتی برای رشد و توسعه کسب و کار آنلاین شما هستند. با داشتن یک سایت زیبا و کاربرپسند، مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید و با بهینه‌سازی سایتتان برای موتورهای جستجو، در رتبه بندی و نمایش سایت خود موفق شوید. به همین دلیل، بهتر است از ابتدای راه کسب و کار آنلاین خود، به این دو عامل توجه کنید و تلاش کنید تا حضور قوی‌تری در دنیای مجازی داشته باشید.

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما