dioodbanner

تفاوت رمز ریالی بانک مرکزی با سایر ارزهای دیجیتال چیست؟

[ad_1]

معاون جدید فناوری بانک مرکزی اعلام کرد ریال شبیه به بیت کوین و نه فقط به عنوان بیانی برای اشتراک گذاری و پرداخت آره. به گفته وی، صدور کد ریالی در انحصار بانک مرکزی است و بحث های استثماری و سرمایه گذاری درباره آن بی معناست.

«مهران محرمیان» با حضور در این برنامه تلویزیونی به تشریح تفاوت رمز ریالی با سایر ارزهای رمزنگاری شده محبوب مانند بیت کوین پرداخت و گفت:

به گفته وی، صدور کد ریالی نیز مانند کارت های بانکی در انحصار بانک مرکزی است و هیچ مشورتی برای سرمایه گذاری در آن وجود ندارد، گفت: هیچکس پولی را سرمایه گذاری نمی کند، فقط وسیله پرداخت است.

محرمیان گفت: افراد با مراجعه به بانک می توانند نسبت به پولی که در بانک دارند کد ریالی دریافت کنند. سقف دریافت رمزهای ریالی بستگی دارد به کیف پول تجارت الکترونیک با تجارت یا غیرتجاری متفاوت است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کد ارزی بانک مرکزی موجود است یا خیر، گفت:

ارز دیجیتال به صورت فنی، اقتصادی، نظارتی، ارزی، ریالی و به ویژه قانونی مورد بررسی قرار گرفته است.» پس از ابلاغ راهکار ارز دیجیتال ملی به شورای مالی و اعتبار، طی چند ماه آینده آن را به صورت آزمایشی اجرا خواهیم کرد. “

رمز ریالی بانک مرکزی

وزير فناوري مركزي بانك مركزي در ادامه درباره استفاده از رمز ريالي توضيح داد و گفت:

وی افزود: امروزه کارت های بانکی راهی برای دسترسی به پول در بانک هستند. این بدان معناست که کارت در حال حاضر تنها امکان دسترسی به پول الکترونیکی در داخل بانک را ایجاد می کند و اگر روزی بانک مورد نظر ورشکست شود، دیگران به پول آنها دسترسی نخواهند داشت. در حالی که با قانون ریال بانک ها به عنوان واسطه حذف شدند و مردم پول های خود را در گوشی خود نگه داشتند.»

وی با تمرکز بر بحث قوانین موجود در برنامه رمز ریالی، ردیابی پول را از مزایای آن برشمرد و گفت: اگر پول وارد گوشی شخصی شده و بدون اطلاع از رمز ریالی حرکت کند، امکان ردیابی پول وجود دارد.

محرمیان در ادامه اعلام می کند که برنامه رمزنگاری ریالی اسکناس را به پول باز و قابل برنامه ریزی تبدیل می کند که فضای خلاقانه ای ایجاد می کند.

وی ادامه داد: یکی از مزیت‌های این امر امکان جلوگیری از استفاده از تسهیلات بانکی برای افراد و عدم اعطای وام توسط شرکت‌ها به جای دیگر است. همچنین با وضع قوانین هنگام انعقاد قراردادها و نقل و انتقالات، می توان میزان جریمه تعلیق را تعیین کرد تا در صورت وقوع، مبلغ جریمه به صورت خودکار از حساب طرف مقابل کسر شود.

شرح رمزهای ریالی بانک مرکزی

کد ریالی “استفاده از فناوری در مدیریت مالی”

محرمیان در خصوص ایجاد کد ریالی آن را روند جدیدی در امور مالی دانست که از فناوری فعلی ارزهای رمزنگاری شده استفاده می کند که حاکمیت مالی کشور را به خطر نمی اندازد.

فلسفه اصلی ارزهای دیجیتال مبتنی بر تمرکززدایی است، بنابراین به جای تک تک بانک‌های مرکزی، ارزش ارزهای دیجیتال بر اساس حسن نیت عمومی تعیین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع حاکمیت مالی خط قرمز هر کشوری است، گفت: عرضه ارزهای رمزپایه بانک مرکزی مورد حمایت قرار گرفته است و هم اکنون 90 بانک مرکزی در دنیا چنین برنامه هایی را شناسایی کرده اند و برخی از آنها مقررات مربوطه را تصویب کرده اند.

به گزارش محرمیان، پس از بررسی های انجام شده، برنامه ریالی ارز دیجیتال از سال 1378 وارد فاز تنظیمی شد و دو هفته پیش در شورای مالی و اعتبار تصویب شد: «بر اساس این اصلاحیه، نیاز به تغییراتی است و امیدواریم در چند سال آینده انجام شود. ماه.” باید آزمایش شود.”

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما