dioodbanner

تری متازیدین چیست؟ آیا این به کامیلا والیوا از روسیه کمک می کرد؟

[ad_1]

هنگامی که اخبار منتشر شد مبنی بر اینکه کامیلا والیوا، اسکیت باز 15 ساله که روسیه را به مدال طلا در رقابت های تیمی رساند و در رقابت های انفرادی زنان مورد علاقه است، آزمایش یک ماده ممنوعه قبل از المپیک مثبت شده بود، این قسمت سوالاتی را ایجاد کرد. که قبلا بارها در رسوایی دوپینگ مطرح شده است.

آیا داروی ممنوعه تری متازیدین، معروف به TMZ، تفاوتی ایجاد کرد؟ آیا می توانست به والیوا کمک کند؟

متخصص قلب دکتر. بنجامین جی لوین، استاد علوم ورزشی در دانشکده پزشکی جنوب غربی دانشگاه تگزاس، گفت: نه.

به نظر من، احتمال اینکه تری متازیدین عملکرد او را بهبود بخشد، صفر است. لوین گفت.

او افزود: “تنها شانس این است که به او صدمه بزند.”

کارشناسان آنتی دوپینگ در مورد اینکه آیا تری متازیدین می تواند عملکرد Valieva را بهبود بخشد، اختلاف نظر دارند، به همین دلیل است که استفاده از آن ممنوع است. انجام مطالعات کنترل شده بر روی مواد ممنوعه می تواند دشوار باشد. اما کارشناسان ضد دوپینگ می گویند که تجزیه و تحلیل استفاده از این دارو، عمدتاً توسط ورزشکاران اروپای شرقی، نشان می دهد که می تواند استقامت و استقامت را افزایش دهد، مزایایی را برای تمرین فراهم کند و شاید به ریکاوری پس از تمرینات سنگین کمک کند. بنابراین، آنها می گویند، می تواند یک مزیت ناعادلانه در افزایش ظرفیت حمل اکسیژن ایجاد کند.

تری متازیدین توسط آژانس جهانی ضد دوپینگ در دسته تعدیل کننده های هورمونی و متابولیک، دسته ای از داروهایی که ورزشکاران برای افزایش عملکرد استفاده می کنند، فهرست شده است. در سال 2014 به لیست مواد ممنوعه برای استفاده در طول رقابت اضافه شد و در سال 2015 برای استفاده خارج از رقابت ممنوع شد. برای فروش در ایالات متحده تایید نشده است.

استفاده پزشکی مورد نظر از تری متازیدین افزایش جریان خون به قلب در بیمارانی است که درد قفسه سینه دارند زیرا عروق قلبی آنها مسدود شده است. اما جریان خون به قلب در رویدادهایی مانند اسکیت بازی مشکلی ندارد. لوین گفت، نوع سوختی که قلب استفاده می کند نیز نیست.

دکتر “قلب خون زیادی دارد.” لوین گفت. “و قلب در استفاده از سوخت های مختلف بسیار خوب است.”

اما روال های اسکیت بازی می تواند تا چهار دقیقه طول بکشد – بسیار بیشتر از میانگین شیفت هاکی 45 ثانیه ای – و بسیار سخت است. کارشناسان آنتی دوپینگ می گویند دارویی مانند تری متازیدین می تواند به طور غیرقانونی استقامت را افزایش دهد. این می تواند به ویژه در نیمه دوم روتین ها ارزشمند باشد، زمانی که اسکیت بازان برای پرش ها امتیاز جایزه می گیرند.

این اولین بار نیست که تری متازیدین توسط المپیکی ها استفاده می شود. در سال 2014، ستاره شناگر چینی سون یانگ برای آن مثبت شد و به مدت سه ماه از کار محروم شد. نادژدا سرگیوا، باب‌سالورد روسی، پس از مثبت شدن تست تری متازیدین در بازی‌های 2018، هشت ماه محروم و محروم شد.

تری متازیدین یک پسر عموی متابولیک ملدونیم است که استفاده از آن منجر به موجی از غربالگری دارویی مثبت در سال 2016 در ورزش هایی مانند تنیس، اسکیت سرعت، کشتی کج و دو و میدانی شد. در میان محرومان، ماریا شاراپووا، ستاره تنیس روسی بود که 15 ماه محروم شد. در المپیک 2018، الکساندر کروسلنیتکی، بیگودی روسی، پس از مثبت شدن تست ملدونیم، مدال برنز خود را در ماده دونفره مختلط از دست داد.

از آنجایی که والیوا کمتر از 16 سال دارد، توسط آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ به عنوان “فرد محافظت شده” در نظر گرفته می شود. اگر او بتواند نشان دهد که استفاده او از تری متازیدین غیر عمدی بوده است، می تواند به جای محرومیت حداکثر دو ساله، اخطار دریافت کند و با احتمال از دست دادن دو مدال طلا مواجه نشود. حتی ممکن است که توبیخ او علنی اعلام نشود. اما از آنجایی که مقامات پرونده او را قبل از شروع المپیک حل نکردند، شهرت او در باد پیچ ​​خورده است.

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما