dioodbanner

به یک توپ طلا فکر کنید

[ad_1]

به گزارش “ورزش سه”، این جایزه معتبرترین و بحث برانگیزترین جایزه ای است که از نگاه خبرنگاران و نویسندگانی که هر ساله مورد تایید این نظرسنجی بزرگ قرار می گیرند به بهترین فوتبالیست سال اعطا می شود. با اتفاقاتی که پس از اهدای جوایز به لیونل مسی ستاره بارسلونا و بازیکن فعلی پاری سن ژرمن رخ داده است، به نظر می رسد که این جایزه به طور فزاینده ای مورد انتقاد قرار گرفته است. به خصوص وقتی می بینیم که کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در 13 بازی اخیر انحصار 12 گل را در اختیار دارند و تنها لوکا مودریچ در سال 2018 توپ طلا را در دراز مدت به دست آورده است.

در این شرایط دروازه بان از فهرست برندگان حذف شد و تنها برنده لئو یاشین، دروازه بان معروف تیم ملی شوروی در سال 1963 بود و البته این مدافع تقریباً هرگز شانسی برای کسب این جایزه نداشت (فابیو کاناوارو). ، برنده نهایی در سال 2006).

هنوز ستاره های درخشانی در این سال ها بودند که جایزه بهترین فوتبالیست سال فرانسه را از دست دادند. چهره هایی مانند تیری آنری (2003)، فرانک ریبری (2013)، مانوئل نویر (2014)، آندرس اینیستا و ژاوی هرناندز (2008 و 2018) و ….

اینها چیزی است که وجود توپ طلا را به عنوان معتبرترین جایزه سالانه فوتبال تهدید می کند.

با وجود مناظره داغ بین لیونل مسی و روبرت لواندوفسکی در شب گذشته، هر یک فاقد شرایط لازم برای کسب این جایزه بودند. بسیاری از رسانه های ورزشی دریافت جایزه به لیونل مسی را مایه شرمساری می دانند و آن را انتخابی اشتباه می دانند.; با این حال مسی سال گذشته قهرمان کوپا آمه ریکا شد و خوشحال است که با پیراهن تیم ملی آرژانتین به این جام دست یافته است.

مسی یکی از سه فینالیست توپ طلا در شرایطی است که به رقیب شخصی خود کریستیانو رونالدو اشاره نکنیم، اگرچه کریستیانو همچنان در یوونتوس و سپس در منچستریونایتد به درخشش خود ادامه می دهد، اگرچه این نور به نفع تیمش تمام نمی شود. البته سال گذشته این اتفاق برای مسی افتاد و او سال بدی را با بارسلونا پشت سر گذاشت. با این حال، آمار شخصی او هنوز عالی است و دوست دخترش می تواند به آن اشاره کند.

نکات مورد توجه روزنامه نگاران در حال حاضر، مانند Jér Le me Lauter، ستون لوموند فرانسه، نادیده گرفتن اهمیت فوتبال به عنوان یک ورزش تیمی در توپ طلا. به گفته لاتا، این جایزه هرگز نتوانسته است بالاترین سطح ثبات را به فوتبالیستی مانند کریم بنزما یا روبرت لواندوفسکی (که بدشانس بود در بوندسلیگا – برنده نهایی: 1996) اعطا کند.

بنابراین لزومی ندارد بهترین بازیکن سال انتخاب شود و به بازیکنی که موفقیت بلندمدت به دست آورده جایزه نمی دهد و شاید تاج گذاری برنده مشابه شرایط موجود در جامعه برای افراد متمول و خودشان باشد. . باشگاه لوکس.

جالب اینجاست که حتی یکی دو روزنامه آرژانتینی از بردن توپ طلا توسط مسی خوشحال نشدند و از روبرت لواندوفسکی به خاطر اهدای این جایزه به هموطن مشهورشان عذرخواهی نکردند. مسی در پاری سن ژرمن، تیم اول پاریس بازی خواهد کرد. “این یک علاقه محلی است. فرانس فوتبال یک مجله فرانسوی است و همیشه مراسمی در پاریس برگزار می شود که مسی هر روز در آن کار می کند و اگر این جایزه را دریافت می کند به خاطر همین است.”

به گزارش لاتو، مسی بازیکنی نبود که چند سال پیش بتواند توپ را از وسط زمین بگیرد و چند مدافع دریبل کند و گل بزند و حالا سایه ای از آن فوتبالیست برجسته است. با این حال، پاری سن ژرمن اجازه نداد این جایزه به همتایان لهستانی خود برسد.

بازیکنان بزرگ و با استعداد زیادی وجود دارند که هرگز برنده توپ طلا نشده اند، حیف است برای این جایزه.

البته سازوکار موجود در مجله فرانس فوتبال، رای آزاد و بدون مشارکت بسیاری از خبرنگاران ورزشی در سراسر جهان است که برخی از آنها اگرچه ممکن است منافع خاص خود را داشته باشند، اما در نهایت دموکراتیک هستند و ابزاری برای فریب ندارند.

در اینجا لازم به ذکر است که موضوع این مقاله این است که توپ طلا باید ارزش یا رویکرد خود را بازسازی کند و در عوض به سوپراستارهای دوره زمانی، استانداردها یا مکان‌های وزنه‌برداری واقعی توجه زیادی داشته باشد. بازیکنان فوتبال.

البته با پایان یافتن دوران مسی و رونالدو ممکن است این مشکل به حالت عادی بازگردد اما به گفته خبرنگاران لهستانی شکی نیست. جادوی شخصیت ها و حس علاقه و حمایت شخصی باشگاه یا تیم ملی در رای گیری فرانس فوتبال تاثیرگذار است و این موضوعی است که از هنجار خارج می شود.

آیا یک توپ طلا جدید اختراع خواهد شد؟

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما