dioodbanner

به‌روزرسانی‌های زنده کانادا: نخست‌وزیر انتاریو وضعیت اضطراری اعلام کرد زیرا مقامات برای اعتراضات بیشتر آماده می‌شوند

[ad_1]

ویدیو

پخش کننده ویدیو در حال class=
معترضان ترافیک را در اتاوا، پایتخت، متوقف کردند و به محاصره برخی از شلوغ ترین مسیرهایی که کانادا را به ایالات متحده متصل می کنند، ادامه دادند و خواستار پایان دادن به دستورات واکسن و محدودیت های کرونا شدند.اعتباراعتبار …ناتان دنت / روزنامه کانادایی، از طریق آسوشیتدپرس

داگ فورد، نخست‌وزیر انتاریو، در حالی که پلیس اتاوا هزاران معترض را برای سومین آخر هفته متوالی از بحرانی که زنجیره‌های تامین بین‌المللی را مختل کرده است، آماده می‌کند تا تظاهرات کنند، وضعیت اضطراری را برای کل استان اعلام کرد.

در ویندزور، انتاریو، در امتداد مرز با ایالات متحده، شهردار درو دیلکز به دنبال حکم دادگاه است تا به او اجازه دهد معترضان را از پل سفیر که تقریباً یک سوم سفرهای تجاری ایالات متحده و کانادا از آن عبور می کند، خارج کند. آقای ویندزور، شورای شهر ویندزور به این شهر اجازه داده است تا دستوری برای “پایان دادن به این اشغال غیرقانونی” درخواست کند. دیلکنز گفت و جلسه دادرسی برای ظهر روز جمعه تعیین شده است.

وی روز پنجشنبه گفت: «افراد حاضر در محل در حال تعدی به اموال شهرداری هستند و در صورت لزوم از محل خارج خواهند شد تا امکان جابجایی ایمن و کارآمد کالا از مرز فراهم شود».

این بحران دو هفته پیش ریشه دوانید، زمانی که گروه‌های سازمان‌یافته رانندگان کامیون و دیگران در اتاوا گرد هم آمدند تا به الزامات واکسیناسیون برای کامیون دارانی که از ایالات متحده وارد کانادا می‌شدند اعتراض کنند. تظاهرات، که شامل محاصره ویندزور و همچنین تظاهرات در نقاط دیگر در امتداد مرز است، به یک فریاد نبرد گسترده تر، عمدتاً از سوی گروه های راستگرا، علیه محدودیت های همه گیر و نخست وزیر جاستین ترودو تبدیل شده است.

خودروسازان به ویژه از تعطیلی جزئی پل سفیر که ویندزور و دیترویت را به هم متصل می کند متاثر شده اند. کامیون ها روزانه هزاران بار از آن عبور می کنند که 300 میلیون دلار کالا حمل می کند که حدود یک سوم آن مربوط به صنعت خودرو است.

در اتاوا، پایتخت کانادا، صحنه روز پنجشنبه شبیه یک مهمانی پر سر و صدا بود، با صدها نفر که بین کابین کامیون‌های غول‌پیکر پارک شده در وسط خیابان چرخیدند. آهنگ “زندگی یک بزرگراه است” از بلندگوهایی که روی یک تریلر خالی که به صحنه تبدیل شده است، نصب شده است.

اما ازدحام تا حدودی کم شده بود، با فضاهای خالی که روز قبل کامیون ها در آنجا بودند.

جانی نوفلد، 39 ساله، یک کامیون دار مسافت طولانی از ویندزور، گفت: “بعضی از بچه ها مجبور شدند به سر کار برگردند، و پلیس به ما اجازه نمی دهد آن نقاط را دوباره پر کنیم.”

اتحادیه Teamsters – که نماینده 15000 راننده کامیون های مسافت طولانی در کانادا است، اما عموماً نه کسانی که در اعتراضات شرکت داشتند – محاصره را محکوم کرد و از تظاهرکنندگان خواست تا به اختلالاتی که هزاران شغل را تهدید می کند، پایان دهند. این اتحادیه اواخر روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که معترضان به “آسیب زدن به کارگران و تاثیر منفی بر اقتصاد ما ادامه می دهند.”

این گروه قبلاً از تظاهرکنندگان خواسته بود که متفرق شوند، اما بی نتیجه بود.

روز پنجشنبه، دولت انتاریو حکمی را از دادگاه عالی دادگستری دریافت کرد که از توزیع یا استفاده از کمک‌های مالی جمع‌آوری‌شده برای معترضان از طریق پلتفرم جمع‌آوری کمک‌های مالی مسیحی GiveSendGo، از جمله بیش از 8.5 میلیون دلار جمع‌آوری شده توسط کمپینی به نام «کاروان آزادی 2022» جلوگیری کرد. .”

پس از اینکه GoFundMe کمپین های جمع آوری پول برای معترضان را تعطیل کرد، تلاش های تامین مالی به آنجا منتقل شد. GiveSendGo که در ایالات متحده مستقر است، اواخر پنجشنبه اعلام کرد که قصد دارد از دستور دادگاه سرپیچی کند.

“این را بدان! کانادا در مورد نحوه مدیریت وجوه خود در اینجا در GiveSendGo کاملاً صلاحیت صفر دارد. توییت کرد. “تمام بودجه برای هر کمپین در GiveSendGo مستقیماً به گیرندگان آن کمپین‌ها سرازیر می‌شود، از جمله کمپین کاروان آزادی.”

این اعتراضات توجه راست افراطی و گروه‌های ضد واکسن را در سطح جهان به خود جلب کرده است و میلیون‌ها دلار را به صورت آنلاین جمع‌آوری کرده و اعتراضات کپی‌برداری را در حداقل دو کشور نیوزلند و استرالیا برانگیخته است.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، در یک نشست خبری در این هفته گفت که با توجه به اهمیت پل سفیر به عنوان مجرای وسایل نقلیه و قطعات، این محاصره صنعت خودروسازی را تهدید می کند. او گفت که دولت بایدن همچنین در حال پیگیری اختلالات احتمالی صادرات محصولات کشاورزی از میشیگان به کانادا است.

جنرال موتورز دو شیفت کاری را در چهارشنبه و پنج شنبه در کارخانه ای در لنسینگ، میشینگ، لغو کرد، زیرا این نیروگاه به قطعاتی بستگی دارد که معمولاً از روی پل عبور می کنند. فورد موتور و تویوتا نیز برخی از فعالیت‌های خود را تعطیل کرده‌اند زیرا کارخانه‌ها نمی‌توانستند قطعات در کانادا تولید شوند.

مارکو مندسینو، وزیر امنیت عمومی کانادا، پنجشنبه گفت که پلیس سواره سلطنتی کانادا افسران بیشتری را به اتاوا و ویندزور و به گذرگاه مرزی در کوتس، آلبرتا، جایی که اعتراضات نیز در جریان است، اعزام می کند. پلیس اتاوا خواستار 1800 افسر دیگر شده است.

آقای. ترودو اعزام به ارتش را رد کرده است. در کانادا که معادل استانی گارد ملی ندارد، موارد بسیار کمی برای انجام این کار وجود دارد. اواخر پنجشنبه، او گفت که “گروه واکنش به حوادث” را تشکیل داده و احزاب مخالف کانادا را در جریان وضعیت قرار داده است.

ما به همکاری نزدیک با دولت‌های شهری و استانی برای پایان دادن به این محاصره‌ها و اطمینان از اینکه آنها منابع مورد نیاز خود را دارند، ادامه خواهیم داد.» ترودو در توییتر نوشت.

افزایش حضور پلیس در اتاوا در روز پنجشنبه مشهود بود و افسران در گروه های شش تا ده نفری گشت می زدند.

آقای “من اولین بلیطم را امروز صبح ساعت 5 صبح گرفتم.” نوفلد در حالی که بلیتی به قیمت 130 دلار کانادا (حدود 103 دلار) برای توقف در یک منطقه ممنوعه در دست گرفت، لبخندی زد. “این یک سوغات است.”

برخی از تظاهرات‌ها به وضوح در حاشیه بوده‌اند، با پوشیدن نمادهای نازی و هتک حرمت آثار عمومی. برخی دیگر خود را به عنوان کانادایی های معمولی توصیف کرده اند که از ناامیدی ناشی می شوند.

بر اساس یادداشت داخلی وزارت امنیت داخلی که توسط نیویورک تایمز به دست آمده است، ممکن است تظاهرات دیگری در نزدیکی Super Bowl در لس آنجلس در روز یکشنبه برنامه ریزی شود.

شاشانک بنگالی و ایان آستن گزارش کمک کرد



[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما