dioodbanner

به‌روزرسانی‌های زنده اوکراین: گلوله‌باران این نگرانی را افزایش می‌دهد که درگیری اوکراین داغ شده است

[ad_1]

اعتبار …لینزی آداریو برای نیویورک تایمز

استانیتسیا لوهانسکا، اوکراین – ترک‌های تند انفجارها از ساختمان‌ها منعکس می‌شد و تابش نور ناشی از گلوله‌های توپخانه ورودی درختان را در لبه این شهر در خط مقدم جنگ در شرق اوکراین که روز پنجشنبه به شدت تشدید شد، نشان داد.

درگیری بین جدایی طلبان مورد حمایت روسیه و نیروهای دولتی اوکراین به مدت هشت سال شعله ور شده است، مدت ها قبل از خطر درگیری گسترده تر بین روسیه و اوکراین که در ماه گذشته به چشم می خورد. زد و خوردهای روزانه، عمدتاً سطح پایین و محلی، به یک امر عادی تبدیل شده بود.

اما وقوع خصومت‌ها در روز پنج‌شنبه، که هر یک از طرفین آن را به گردن دیگری انداخت، در اوکراین و پایتخت‌های غربی به‌عنوان لحظه‌ای خطرناک برای پتانسیل آن برای تبدیل شدن به یک درگیری بزرگ‌تر تلقی شد که ایالات متحده و اروپا را به یک بن‌بست تنش‌آمیز می‌کشاند. با روسیه

ایالات متحده گفته است که روسیه حدود 150000 سرباز در مرز اوکراین جمع آوری کرده است. و تحلیلگران نظامی غربی پیش‌بینی کرده‌اند که روسیه ممکن است مدعی حمله غیرقانونی شود، احتمالاً توسط مسکو، برای توجیه مداخله در شرق اوکراین، احتمالاً تحت ادعای خدمت به عنوان نیروی حافظ صلح.

آن توالی از وقایع قبلا انجام شده است. در سال 2008، ارتش روسیه پس از شعله ور شدن درگیری ها بین نیروهای دولتی و یک جنبش جدایی طلب تحت حمایت روسیه در اوستیای جنوبی، منطقه ای از گرجستان که مسکو اکنون آن را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می شناسد، به گرجستان حمله کرد.




روسی یا روسی-

نظامی مورد حمایت

موقعیت ها از فوریه 13

خط تقریبی

جدا کردن اوکراین

و با حمایت روسیه

جدایی طلب نیروها

روسیه یا با حمایت روسیه

مواضع نظامی از فوریه 13

خط تقریبی

جدا کردن اوکراین

و با حمایت روسیه

نیروهای تجزیه طلب


حملات توپخانه از اوایل پنجشنبه آغاز شد و تا عصر ادامه یافت. ارتش اوکراین 47 مورد نقض آتش بس را در حداقل 25 نقطه مختلف از جمله دو شهر استانیتسیا لوهانسکا و پوپاسنا گزارش داد.

ارتش اوکراین گفت که گلوله ها به یک مهدکودک اصابت کرد و سه معلم را زخمی کرد اما دانش آموزی نداشت و همچنین زمین بازی یک دبیرستان زخمی شد. آنها همچنین گفتند که دو سرباز و یک زن در ایستگاه اتوبوس زخمی شدند. تلفات جانی گزارش نشده است.

ویدئو

پخش کننده ویدیو در حال class=
به گفته ارتش اوکراین، گلوله باران در شرق اوکراین به یک مهدکودک آسیب رساند، برق را قطع کرد و حداقل چهار غیرنظامی بزرگسال و دو سرباز را زخمی کرد.اعتباراعتبار …لینزی آداریو برای نیویورک تایمز

تاتیانا پودیکای، مدیر مدرسه ای که مهد کودک افسانه نام دارد، گفت: «صدای سوت بود، سپس یک انفجار.

معلمان دانش آموزان را به یک راهرو بدون پنجره، امن ترین مکان ساختمان، بردند و منتظر ماندند تا والدین آنها را ببرند. خانم “برای ایجاد یک فضای روانی آرام، معلمان داستان می گفتند و هرکس به آن نیاز داشت در آغوش می گرفت.” پودیکای گفت.

تحلیلگران گفتند که ماهیت گلوله باران که در یک روز به چندین سایت در امتداد خط تماس اصابت کرد، در مقایسه با ماه های اخیر غیرعادی بود. ماریا زولکینا، یک تحلیلگر سیاسی گفت: «امروز بمباران از راه دور و هماهنگ بود. “همزمان بود. این قابل توجه است.»

پس از استراحت در بعدازظهر، آتش توپخانه عصر پنجشنبه در استانیتسیا لوهانسکا، یک شهر پر از گرد و غبار و جاده های پر چاله که توسط مزارع کشاورزی احاطه شده است، از سر گرفته شد، نه چندان دور از مرز روسیه. یک پمپ بنزین، چند خیابان مسکونی سرسبز و نه چیز دیگری وجود دارد.

گلوله ها در داخل یا نزدیک شهر در حداقل دو رگبار از هر گلوله منفجر شدند. رانندگان ماشین هایشان را متوقف کردند، پیاده شدند و با نگرانی گوش دادند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای بازدید از نیروها به خط مقدم پرواز کرد و در رسانه‌های اوکراینی نقل شد که به ارتش افتخار می‌کند که «با شایستگی به دشمن پاسخ می‌دهد».

در بروکسل، وزیر دفاع ایالات متحده، لوید جی آستین سوم، گفت که گزارش‌های گلوله‌باران «آزاردهنده» هستند. در حالی که ایالات متحده هنوز در حال جمع آوری جزئیات بود، آقای. آستین گفت: مدتی است که گفته‌ایم روس‌ها ممکن است برای توجیه یک درگیری نظامی چنین کاری انجام دهند. بنابراین ما این موضوع را از نزدیک تماشا خواهیم کرد.”

دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین روسیه را مقصر دانست به دلیل “نقض شدید” توافق آتش بس خفیف در منطقه، در حالی که آقای. زلنسکی آن را چنین توصیف کرد:گلوله باران تحریک آمیز.”

کرملین موضع دیگری در پیش گرفت. دیمیتری اس. پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور ولادیمیر وی. پوتین، گفت: “ما بارها هشدار داده ایم که تمرکز بیش از حد نیروهای اوکراینی در نزدیکی خط تماس، همراه با تحریکات احتمالی، می تواند خطری وحشتناک ایجاد کند.” وی افزود که امیدوار است کشورهای غربی به کیف در مورد “تشدید بیشتر تنش ها” هشدار دهند.

جدایی طلبان مورد حمایت روسیه ارتش اوکراین را نیز مقصر دانستند. لئونید پاسچنیک، رئیس جمهوری خودخوانده خلق لوهانسک، گفت که ارتش اوکراین بامداد پنجشنبه غیرنظامیان را گلوله باران کرده است – ادعایی که به طور مستقل قابل تأیید نیست.

وزیر امور خارجه روسیه، سرگئی وی. لاوروف، گفته است که حدود یک چهارم ساکنان مناطق جدایی طلب – که 750000 نفر از حدود سه میلیون نفر خواهد بود – شهروند روسیه هستند. حمله ای که باعث زخمی شدن یا کشته شدن یک شهروند روس شود، می تواند خطر واکنش روسیه را افزایش دهد.

برای برجسته کردن آنچه که تیراندازی بی پروا به مناطق غیرنظامی خوانده می شود، ارتش اوکراین خبرنگاران را به محل مهدکودک آسیب دیده اعزام کرد. این اعتصاب همچنین برق را قطع کرد و ساکنان را به زیرزمین ها رساند تا به دنبال پوشش باشند.

ارتش اوکراین گفت که یک گلوله توپ 122 میلی‌متری به مدرسه اصابت کرد و بلوک‌های خاکستری را به محوطه بازی کودکان نوپا که در آن زمان خالی بود، پاشید.

شلیک توپخانه و سلاح های سبک در امتداد خط مقدم امری متداول است، جایی که یک گروه نظارتی بین المللی معمولاً در سال های اخیر هر روز ده ها تا صدها مورد نقض آتش بس را گزارش می کند. خانه ها، مدارس، ساختمان های اداری و زیرساخت ها از جمله دکل های برق اغلب آسیب می بینند. در اوایل سال جاری، مقامات اوکراینی گزارش دادند که یک هواپیمای بدون سرنشین به مدرسه متروکه ای در یکی از شهرهای شرق اوکراین برخورد کرده است.

اندرو ای کرامر گزارش از استانیتسیا لوهانکسا، اوکراین، و والری هاپکینز از کیف ماریا وارنیکووا ارائه گزارش از کیف، و ایوان نچپورنکو از مسکو



[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما