dioodbanner

بدون مو؟ سلول های مویی رشد یافته در آزمایشگاه ممکن است در راه باشند

[ad_1]

یک پیشرفت بزرگ در اوایل دهه 2000 رخ داد، زمانی که محققان ژاپنی فرمولی ساده برای تبدیل یک بافت خاص به یک سلول جنینی قدرتمند، شبیه جنین ابداع کردند. دویدن را به روشی طبیعی تصور کنید. دانشمندان می دانند که می توانند منبع نامحدودی از تقریباً هر نوع سلولی را تولید کنند – مثلاً عضله عصبی یا قلب.

با این حال، در عمل، اثبات فرمول‌های تولید سلول‌های خاص دشوار است و پس از آن مشکل بازگشت سلول‌های رشد یافته در آزمایشگاه به بدن وجود دارد. تا به امروز، تنها تعداد کمی برنامه ریزی مجدد را به عنوان وسیله ای برای درمان بیماران نشان داده اند. محققان ژاپنی در تلاش برای پیوند سلول های شبکیه چشم به نابینایان هستند. سپس، نوامبر گذشته، شرکت آمریکایی Vertex Pharmaceuticals گفت که می تواند مردان مبتلا به دیابت نوع 1 را پس از تزریق سلول های بتای برنامه ریزی شده، نوعی که به انسولین پاسخ می دهد، درمان کند.

ایده اولیه به دنبال گرفتن سلول های طبیعی مانند سلول های پوست از یک بیمار و تبدیل آن به سلول های موساز است. علاوه بر dNovo، شرکتی به نام Stemson (نام آن portmanteau از “سلول های بنیادی” و “Samson” است) 22.5 میلیون دلار از جمع آوری کنندگان کمک مالی جمع آوری کرده است، از جمله از شرکت دارویی AbbVie. بنیانگذار و مدیرعامل جف همیلتون می گوید شرکت او در حال کاشت سلول های بازسازی شده در پوست موش و خوک برای آزمایش این فناوری است.

همیلتون و هم لوژان فکر می کنند بازار بزرگی وجود دارد. حدود نیمی از مردان مانند مردان کچل می شوند، برخی از آنها از 20 سالگی شروع می شود. وقتی خانمی موها را از دست می‌دهد، معمولاً نازک است، اما در مورد خود تصویر کمتر نیست.

این شرکت‌ها زیست‌شناسی فناوری پیشرفته را به صنعتی می‌آورند که به خاطر توهماتشان شناخته می‌شود. ادعاهای نادرست زیادی در مورد درمان ریزش مو و پتانسیل سلول های بنیادی وجود دارد. پل نئوپفلر، زیست شناس سلول های بنیادی در دانشگاه کالیفرنیا دیویس، در ماه نوامبر نوشت: “شما باید مراقب کلاهبرداری ها باشید.”

پوست رنگ پریده پوشیده از منافذ.

جیون لی و کارل کوهلر، دانشکده پزشکی هاروارد

تجارت حیله گر

بنابراین آیا فناوری سلول های بنیادی طاسی را درمان می کند یا به یک امید واهی تبدیل می شود؟ همیلتون، که برای سخنرانی در اجلاس جهانی ریزش مو امسال دعوت شده بود، گفت که سعی دارد تاکید کند که این شرکت هنوز تحقیقات زیادی در پیش دارد. “ما خیلی ها را دیده ایم [people] بیا و بگو راه حلی دارند. این اتفاق در مو زیاد می‌افتد، بنابراین باید آن را اصلاح کنم.» ما سعی می‌کنیم به دنیا بفهمانیم که ما دانشمندان واقعی هستیم و آنقدر در معرض خطر است که نمی‌توانم تضمین کنم که کار خواهد کرد.»

در حال حاضر داروهایی مانند Propecia و Rogaine برای ریزش مو مورد تایید قرار گرفته اند، اما به مقدار کم مصرف می شوند. روش بعدی شامل بریدن نوار پوست از ناحیه ای است که فرد هنوز مو دارد و با جراحی فولیکول های مو را از بین می برد. لوجان گفت که در آینده، سلول های موی رشد یافته در آزمایشگاه را می توان با جراحی مشابه به سر فرد اضافه کرد.

“من فکر می کنم مردم راه طولانی را برای بازگرداندن موهای خود خواهند رفت. کارل کوهلر، استاد دانشگاه هاروارد می‌گوید: «اما ابتدا این یک فرآیند بسیار مرسوم و بسیار پرهزینه خواهد بود.

فولیکول مو یک اندام پیچیده عجیب و غریب است که از طریق یک مولکول متقابل بین چندین سلول ایجاد می شود. و کوهلر می‌گوید تصویر موش‌هایی که موهای انسان را رشد می‌کنند، جدید نیست. کوهلر گفت: “هر بار که این تصاویر را می بینید، همیشه ترفندهایی وجود دارد و ترجمه آنها به انسان دارای اشکالاتی است.”

آزمایشگاه های کوهلر ساقه های مو را به روشی کاملا متفاوت می سازد – با رشد ارگانوئیدها. ارگانوئیدها سلول های ریزی هستند که در فنجان پتری خود تنظیم می شوند. کوهلر می‌گوید که در ابتدا برای درمان ناشنوایی مطالعه می‌کرد و می‌خواست سلول‌های مو مانند گوش داخلی را تقویت کند. اما ارگانوئیدهای او در نهایت به پوست تبدیل می‌شوند و ریشه‌های مو کامل می‌شوند.

کوهلر این حادثه را تصدیق کرد و اکنون ارگانیسم های گردی را ایجاد کرده است که حدود 150 روز رشد می کنند تا زمانی که طول آنها حدود 2 میلی متر باشد. منافذ لوله مانند مشهود است. او می گوید آنها برابر با موهای پرزکی هستند که جنین را می پوشانند.

به طرز عجیبی، ارگانوئیدها به سمت عقب رشد می کنند و موها به سمت داخل هستند. کوهلر گفت: «شما می توانید معماری زیبا را ببینید، حتی اینکه چرا آنها در داخل رشد می کنند یک سوال بزرگ است.

آزمایشگاه هاروارد از یک منبع سلول‌های برنامه‌ریزی‌شده مجدد استفاده می‌کند که توسط یک مرد 30 ساله ژاپنی تنظیم شده است. اما در حال بررسی سلول‌های اهداکنندگان دیگر است تا ببیند آیا ارگانوئیدها می‌توانند به موهای رنگارنگ و بافتی برجسته منجر شوند یا خیر. کوهلر گفت: “نیاز واقعی وجود دارد.”

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما