dioodbanner

با تجدید نظر سرمایه گذاران در مورد ناآگاهی Omicron، بازارهای جهانی تثبیت شدند.

[ad_1]

تصاویربورس اوراق بهادار نیویورک روز جمعه، جایی که سهام با اخبار اولیه مبنی بر کشف نوع جدیدی از کووید-19 در جنوب آفریقا، سقوط کرد.
اعتبار …ریچارد درو / آسوشیتدپرس

با توجه به اینکه سرمایه گذاران محتاطانه به جوانب مثبت و منفی نوع جدید کووید-19 توجه داشتند، بازارهای جهانی در روز دوشنبه ثابت بودند، با افزایش سهام و قیمت نفت اروپایی و افزایش قیمت های آتی وال استریت.

سهام در وال استریت و اروپا در روز جمعه پس از انتشار اخبار اولیه در مورد کشف نوع جدیدی به نام Omicron در آفریقای جنوبی به شدت کاهش یافت. سازمان بهداشت جهانی آن را یک “نگرانی متفاوت”، یک مقوله جدی نامیده است. سهام شرکت‌های صنایعی که در ماه‌های اخیر رشد کرده‌اند، مانند خطوط هوایی و سایر شرکت‌های مسافرتی، با اعمال محدودیت‌هایی از سوی دولت برای جابه‌جایی فرامرزی، جذابیت بیشتری پیدا کرده‌اند. قیمت نفت به دلیل نگرانی ها در مورد اعداد اقتصادی محدودیت های احتمالی کاهش یافته است، زیرا بازده اوراق قرضه دولتی در بحبوحه فرار سرمایه گذاران به سمت امنیت بدهی های دولتی کاهش یافته است.

روز دوشنبه، با واکنش سریع به تهدید Omicron که به سختی به دست می‌آید، به نظر می‌رسید که سرمایه‌گذاران بر روی احتمالاتی غیر از فاجعه تمرکز کرده‌اند. در حالی که متغیرها ممکن است عفونی‌تر شده و نسبت به واکسن مقاوم‌تر شوند، ممکن است برای سلامت کسانی که واکسینه شده یا قبلاً آلوده شده‌اند نیز مضر باشد. دانشمندان هنوز نتیجه‌گیری قطعی نداده‌اند و ممکن است دو هفته طول بکشد تا واکسن جدید به نتیجه برسد.

کیت جوکز، استراتژیست در Société Générale می نویسد: «ما نمی دانیم چقدر برای سلامتی خطرناک است، اگرچه گزارش های اولیه نشان می دهد که خیلی خطرناک نیست، در حالی که کارشناسان محتاط، تجملات زیادی وجود دارد. مشتریان «در آن پس‌زمینه، برخی از جنون‌های جمعه معکوس شد، اما تنها بخشی از آن».

سهام اروپا در معاملات روز دوشنبه افزایش یافت و بازارهای لندن، پاریس و فرانکفورت حدود 1 درصد رشد کردند.

بازارهای آتی نیز پیش‌بینی کرده‌اند که وال استریت اواخر روز دوشنبه با افزایش باز خواهد شد. S&P 500 در روز جمعه 2.3 درصد سقوط کرد که بدترین روز از فوریه بود.

در نشانه دیگری از بهبود روحیه بازار، قیمت نفت در مراحل اولیه معاملات اروپا افزایش یافت. دو شاخص عمده نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت با 4 درصد افزایش به 5 درصد رسیدند. بازده اوراق قرضه دولتی نیز افزایش یافت. بازدهی فاکتورهای 10 ساله 5 واحد پایه یا 0.05 واحد درصد افزایش یافت و به 1.53 درصد رسید. روز جمعه، بازدهی 16 واحد پایه کاهش یافت که بالاترین افت یک روزه از اواخر مارس 2020 است.

سهام آسیا و اقیانوسیه در روز دوشنبه به شدت کاهش یافت و در وال استریت ضرر جزئی داشت. Nikkei 225 ژاپن در روزی که دولت مرزهایش را بست، تنها چند روز پس از باز شدن آن به روی مسافران تجاری کوتاه مدت و دانشجویان بین المللی، 1.6 درصد کاهش داشت. بازارهای هنگ کنگ امروز با افت 1 درصدی پایان یافتند که پایین ترین سطح در بیش از یک سال گذشته است. سهام خطوط هوایی مانند Cathay Pacific که 3.6 درصد سقوط کرد، ادامه داد و باعث کاهش 4.1 درصدی در روز جمعه شد.

اعتبار …امیر کوهن / رویترز

کشف نوع Omicron در زمان حساسی برای صنعت هواپیمایی رخ می دهد که تازه شروع به بهبودی می کند.

سوال این است که آیا کروناویروس جدید مانند نوع دلتا در تابستان امسال گردشگران را منصرف خواهد کرد یا خیر.

بسیاری از کشورها، از جمله ایالات متحده، ورود گردشگران از آفریقای جنوبی و تعداد انگشت شماری از کشورهای همسایه را ممنوع کرده اند. ژاپن، مراکش و اسرائیل ورود گردشگران خارجی را ممنوع کرده اند، در حالی که فیلیپین ورود گردشگران از جنوب آفریقا و چندین کشور اروپایی را ممنوع کرده است.

بهبود سفرهای بین المللی کندتر از ایالات متحده است. تصمیم پرزیدنت بایدن برای کاهش محدودیت‌های طولانی مدت بر گردشگران خارجی در این ماه قول داده است که بهبود را تحریک کند. هنوز مشخص نیست که متغیر Omicron چگونه بر تقاضای سفر تأثیر می گذارد، اما اگر ممنوعیت سفر افزایش یابد و نگرانی ها در مورد چنین متغیرهایی ادامه یابد، امیدها برای بهبود سریع بین المللی ممکن است دوباره از بین بروند.

تنها دو شرکت هواپیمایی ایالات متحده، دلتا ایر لاین و یونایتد ایرلاینز، از جنوب آفریقا پرواز می کنند. هر دو گفتند که هیچ برنامه ای برای تنظیم برنامه پاسخگویی به دستور ممنوعیت دولتی که از دوشنبه اجرا شد و برای شهروندان آمریکایی A. یا ساکنان دائم قانونی اعمال نمی شود، ندارند. دلتا سه پرواز هفتگی بین آتلانتا و ژوهانسبورگ دارد. یونایتد پنج پرواز در هفته بین نیوآرک و ژوهانسبورگ انجام می دهد و برنامه های خود را برای شروع پروازهای بین نیوآرک و کیپ تاون در روز چهارشنبه تغییر نداده است. هیچ کشوری که محدودیت های سفر را اعلام کرده باشد، منبع اصلی تجارت برای شرکت های هواپیمایی ایالات متحده نیست.

هیچ یک از خطوط هوایی بزرگ آمریکایی اعلام نکرده اند که تغییرات قابل توجهی در مقررات ایجاد خواهد شد زیرا این تغییر کرده است. و همه مسافرانی که به ایالات متحده پرواز می کنند باید مدرکی دال بر تشخیص منفی ویروس کرونا ارائه دهند و افراد بدون تابعیت باید به طور کامل واکسینه شوند.

در داخل ایالات متحده، سفرهای هوایی در حال افزایش است، اگرچه بسیاری از کسب و کارها هنوز از اعزام کارکنان به محل کار خود احتیاط می کنند. بر اساس گزارش هیئت ایمنی حمل و نقل، بازرسی های امنیتی فرودگاه در هفته گذشته نسبت به هفته مشابه در سال 2019 تنها 10 درصد کاهش داشته است. و این صنعت در حل مشکلات گردشگران موفق بوده است، از درگیری هایی که برخی از خطوط پرواز چند روزه در ماه های اخیر به طول انجامید اجتناب کرده است.

اعتبار …آنا لیمینوویچ برای نیویورک تایمز

وزارت حمل و نقل بریتانیا با امید به کاهش صف های طولانی در پمپ بنزین ها، قفسه های خالی در فروشگاه های مواد غذایی و کریسمس بدون پای، پذیرش رانندگان کامیون در خارج از کشور را در اکتبر آغاز کرد.

ارقام رسمی منتشر نشده است، اما در اواسط اکتبر، الیور داودن، رئیس مشترک حزب، محافظه کاران در رادیو می گویند که تعداد “نسبتا محدود” پادکست دریافت شده است و بیش از 20 پادکست وجود دارد. تایید شده.

دیوید سگال برای نیویورک تایمز گزارش می دهد که در نتیجه، به جای منبع فوری تسکین، درخواست های ویزا به یک اقدام غیررسمی برای درخواست تجدید نظر بریتانیا پس از برگزیت، همه گیری بریتانیا تبدیل شده است.

برخی از رانندگانی که در بریتانیا کار می کنند می گویند که این کشور از زمان برگزیت که در ژانویه 2020 اجرایی شد به شدت خصمانه شده است. کمپین خروج از اتحادیه اروپا با صدای بلند توسط حزب مستقل بریتانیا که نایجل فاراژ، رهبر آن، خواستار اعتراض شده است، ابراز شد. . این قانون “شغل در بریتانیا برای کارگران بریتانیایی” را تضمین می کند. او در سال 2013 نسبت به “موج جنایت رومانیایی” هشدار داد.

دولت بریتانیا تخمین می زند که 100000 راننده دیگر مورد نیاز است. این سوال را ایجاد می کند که چرا وزارت حمل و نقل تنها 5000 ویزا موقت دارد. در پارلمان، سیاستمداران اپوزیسیون استدلال کردند که اعداد کم نشان دهنده بی ثباتی در دولت محافظه کار است. مقاله را بخوانید →

پنل های خورشیدی و ترامواهای برقی بر پایه کبالت ساخته شده اند، فلزی که در جمهوری دموکراتیک کنگو فراوان و در جاهای دیگر نادر است. ایالات متحده مدتهاست که اهمیت استراتژیک جمهوری آفریقای مرکزی را تشخیص داده است، اما اخیراً جمهوری آفریقای مرکزی عصایی برای حفظ روابط ایجاد کرد و چین را وادار کرد تا وارد عمل شود.

تحقیقات نیویورک تایمز، “مسابقه به آینده”، تقاضای جهان برای مواد خام را همزمان با گسترش انقلاب انرژی پاک بررسی می کند. مکان‌هایی مانند جمهوری دموکراتیک کنگو که دو سوم عرضه کبالت جهان را تشکیل می‌دهند، در حال پیشرفت به سمت نقشی هستند که زمانی عربستان سعودی و دیگر کشورهای نفت‌خیز بازی می‌کردند. رقابت برای اطمینان از عرضه می تواند پیامدهای گسترده ای برای هدف مشترک حفاظت از سیاره داشته باشد.

تحقیق را بخوانید:

  • رقابت جهانی: رقابت بر سر کبالت که در خودروهای برقی استفاده می شود، جنگ قدرت بین چین و ایالات متحده را در کنگو رقم زده است.

  • چگونه ایالات متحده در برابر چین جایگاه خود را از دست داد: آمریکایی‌ها با تسلیم منابع برای چین نمی‌توانند از سرمایه‌گذاری در کنگو برای دهه‌ها محافظت کنند.

  • نکات کلیدی: Burial The Times خبرنگاران را به سه قاره متخاصم فرستاد. در اینجا برخی از یافته های تحقیقات آنها آمده است.

  • رابطه تجاری هانتر بایدن: این شرکت که توسط پسر رئیس جمهور تأسیس شد، فروش معدن کبالت کنگو را به یک شرکت چینی تسهیل کرد. در اینجا جزئیات توافقنامه آمده است.

  • چگونه باتری ماشین الکتریکی ساخته می شود: همه چیز با مواد معدنی و فلزات برنده جوایز مانند کبالت شروع می شود.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما