dioodbanner

بار دیگر دانشمندان در حال بررسی فرضیه حیات در مشتری هستند.

[ad_1]

دانشمندان سال هاست که به دنبال نشانه هایی از حیات در سیارات دیگر مانند زهره و مریخ بوده اند. اخیراً این نوع تحقیقات به طور فزاینده ای محبوب شده است. اما نشانه زندگی به چه معناست؟

سال گذشته، محققان از کشف فسفین در جو زهره خبر دادند. در آن زمان، محققان ادعا کردند که این کشف می تواند نشانه ای از زندگی در زهره باشد. با این حال، گازهای بی رنگ و بی بو اغلب نتیجه تجزیه آلی هستند. این چیزی است که دانشمندان در گذشته در جهان دیده بودند.

اما در مورد زهره، این فرض کمی متفاوت است. زیرا ابرهای پر از جو زهره با دی اکسید کربن پر شده است. این بدان معنی است که مدل فرضی مهم باید نسبت به کاهش اسید سولفوریک در اطراف خود تحمل بالایی داشته باشد. اما اکنون، یک مطالعه جدید این فرض را که زهره زنده است، تایید کرده است.

به گفته دانشمندان MIT، اسید سولفوریک موجود در جو می تواند توسط آمونیاک خنثی شود. از سوی دیگر، دانشمندان معتقدند که آمونیاک می تواند در جو زهره وجود داشته باشد – این تایید نشده است. این باور بر اساس داده‌های بازیابی شده توسط ونوس 8 و مأموریت تحقیقاتی پایونیر از دهه 1970 است. اگر این نظریه درست باشد، آمونیاک یک واکنش شیمیایی با زنجیره بلند ایجاد می‌کند که می‌تواند جو را برای زندگی آماده کند. به این ترتیب، زهره به ستاره ایده آل برای زندگی تبدیل شد.

سارا سیگر، یکی از نویسندگان این مطالعه و استاد علوم سیاره ای در MIT، در یک بیانیه مطبوعاتی این هفته گفت: «محیط بسیار اسیدی در دنیای زنده وجود دارد. اما این محیط ها هیچ ربطی به زهره ندارند. این ایده که مواد شیمیایی حیات در این سیاره را برای ما ممکن می کند جالب است. البته اگر محققین بخواهند این نظریه را اثبات کنند، باید کارهای زیادی انجام شود. در واقع یک ماموریت نظرسنجی دیگر مورد نیاز است. خوشبختانه، هم آژانس فضایی اروپا و هم ناسا در حال برنامه‌ریزی ماموریت‌هایی برای 15 سال آینده هستند.»

او گفت: «اکنون تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که به تمام اطلاعاتی که در حال حاضر در اختیار داریم نگاه کنیم. اگر مواد شیمیایی موجود در اتمسفر راهی واقعی برای زندگی ایجاد کنند، درهای جدیدی برای کشف و درک سیارات منظومه شمسی به روی ما باز خواهد شد. ما هنوز در تلاش برای اثبات وجود حیات در مریخ هستیم، اما چه کسی می داند، شاید زهره سیاره بعدی باشد که حیات پیدا می کند.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما