dioodbanner

استقلال Esteghlal FC اخبار، بازی‌ها، خلاصه بازی‌ها، برترین بازیکنان ، نقل و انتقالات فوتبالی

اخبار استقلال

ژنرال در بازگشت دوباره به استقلال، قهرمانی جام حذفی 87_1386 و لیگ برتر 88_1387 را برای آبی پوشان پایتخت به ارمغان آورد. پس از یک فصل حضور مرفاوی، مظلومی موفق شد در اولین حضور خود با این تیم عنوان نایب قهرمانی دهمین دوره لیگ برتر ایران را با یک امتیاز کمتر نسبت به سپاهانِ قلعه نویی کسب کند.

در نيمه دوم دهه بيست شمسى تيم فوتبال دوچرخه سواران موجوديت خود را رسما اعلام كرد تا در فوتبال تهران فعاليتش را زير نظر على دانايى فر– مربی، بازیکن تیم تور – آغاز کرد. سید حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال از اعتراض این باشگاه در خصوص رای محرومیت ریکاردو ساپینتو خبر داد و اعلام کرد این موضوع را در هر نهاد داخلی و خارجی که لازم باشد، پیگیری خواهد کرد. بی‌شک عدم واکنش باشگاه استقلال به حضور داور عامل اخراج ساپینتو در جشن قهرمانی قرمزها نشان از رضایت مدیران باشگاه از این ماجرا دارد. اولین واکنش باشگاه استقلال(تاج) به شکست در فینال جام حذفی صدور اطلاعیه ای چهار بندی بود.

تیم استقلال

رقيبان اصلى اين باشگاه در فوتبال تهران، دارايى، سرباز و شاهين بودند كه پيش از تأسيس دوچرخه سواران فوتبال باشگاهى در انحصار آنها بود. در 17 شهريور 1324 و درست سه روز بعد از پايان جنگ جهانى دوم، كلوپى در میدان فردوسی تهران با نام دوچرخه سواران تأسيس شد كه مركز تجمع ورزشكاران به خصوص دوچرخه سواران بود. یک پاس ساده به سمت چپ می‌فرستا‌د قائدی بود و بیرو و دروازه.

Stormers score a full house of points against Benetton, send Sharks … – Namibian

Stormers score a full house of points against Benetton, send Sharks ….

Posted: Sat, 22 Apr 2023 07:00:00 GMT [source]

فوتبال ادامه دارد و نه تنها استقلال بلکه این فرصت برای سپاهان هم مهیاست که فصل بهتری برای خود بسازد. «رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص محرومیت ۴ ماهه ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال، در ادامه آرا یک طرفه و غیر منصفانه فصل اخیر صادر شده است. کمیته انضباطی پیش از صدور رای علیه ریکاردو ساپینتو به این مربی و باشگاه استقلال 48 ساعت فرصت داد که از اتفاقات رخ داده در دربی دفاع کنند. روز گذشته کمیته انضباطی به خاطر تخلفات رخ داده در دربی، ریکاردو ساپینتو سرمربی تیم استقلال را 4 ماه محروم و 10 درصد از مبلغ قرارداد را جریمه نقدی کرد. باشگاه استقلال نسبت به محرومیت ریکاردو ساپینتو سرمربی آبی‌پوشان پس از اخراج در دربی، اعتراض کرد. تیم فوتبال استقلال(تاج) برای سومین بار پیاپی در فینال جام حذفی شکست خورد.

راز ناکامی ساپینتو از زبان بدنساز تیم مجیدی

در روزهای عدم برگزاری لیگ سراسری، در نیمه نخست دهه شصت، استقلال دو بار در سال‌های 1362 و 1364 جام باشگاه‌های تهران را فتح کرد که قهرمانی این تیم در فصل 62 نخستین قهرمانی‌اش با نام نوین استقلال بود. در آن دوره از مسابقات که استقلال با هدایت منصور پورحیدری عنوان قهرمانی را تصاحب کرد، مرفاوی با شش گل زده آقای گل مسابقات شد. نامجو مطلق تکنیکی‌ترین بازیکن جام لقب گرفت، عباس سرخاب به عنوان مرد سال آسیا شناخته شد و عابدزاده جایزه بهترین دروازه‌بان جام را کسب کرد. دوران حضور شفر در استقلال کوتاه بود و به دنبال نتایج ضعیف با استقلال در دومین فصل حضورش از سمت خود برکنار شد تا آندره‌آ استراماچونی ایتالیایی جانشین وی شود و به این ترتیب برای نخستین بار یک مربی که سابقه مربی‌گری در سری آ را دارد در استقلال مشغول به کار شود.

اخبار استقلال

پس از انقلاب و با همت بازیکنانی از جمله منصور پور حیدری، عباس کردنوری، حسن روشن، ناصر حجازی، عنايت الله آتشی از تیم بسکتبال تاج و… از انحلال تاج جلوگیری و در تاریخ بیستم فروردین 1358 نام استقلال برای این باشگاه برگزیده شد. آنها به معناى واقعى باشگاه بودند و در چندين رشته ورزشى فعاليت مى كردند. اما اولين حضور رسمى آنها در سال 1325 و با كسب دو عنوان نايب قهرمانى در جام باشگاههاى تهران و جام حذفى تهران همراه بود.

بدین ترتیب پرافتخار ترین سرمربی لیگ برتر پس از دو فصل کابوس وار از استقلال جدا شد و تا به امروز تنها مربی است که به استقلال لیگ را هبه کرده است. سال بعد استقلال یک بار دیگر حضور در فینال جام باشگاه‌های آسیا را تجربه کرد که در گام آخر در ضربات پنالتی مغلوب تیم الهلال عربستان سعودی شد و از دست‌یابی به سومین قهرمانی قاره‌ای بازماند. این تیم پس از قهرمانی آسیا روند رو به سقوط را آغاز کرد و با قانون فدراسیون فوتبال در دوران ناصر نوآموز، به دسته سوم سقوط کرد. فدراسيون فوتبال در سال 71 تصميم گرفت براي رونق فوتبال در كشور به استانها سهميه بدهد. سهميه تهران چهار تيم بود كه دو تيم پاس و پرسپولیس به عنوان قهرمان و نايب قهرمان ليگ، دو سهميه اول تهران را تشكيل مي دادند. در نیمه دوم این دهه نیز استقلال یک بار دیگر و این بار در مقابل تیم ژاپنی جوبیلو ایواتا در بازی فینال مغلوب شد و برای دومین بار به مقام نایب قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا رسید.

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما