لینک سازی خارجی صفر تا صد اصول لینک بیلدینگ حرفه ای برای وبسایت

ضمن اینکه می‌تواند بر روی سایت شما تاثیرات منفی خود را داشته باشد و شرایط را برای رشد سایت شما سخت کند. از همین رو بهتر است تا با داشتن تخصص بالا به سمت لینک سازی مصنوعی بروید. ممکن است در ابتدا به نظر برسد که لینک سازی مصنوعی ممکن است کاملا نامناسب باشد و تنها موجب سقوط سایت و سئوی آن بشود. اما با همه نکات بیان شده تا به اینجا، باید توجه داشته باشید که استفاده از لینک سازی مصنوعی نیز می‌تواند با توجه به شرایطی مفید واقع شود.

در واقع داشتن اطلاعات درست از چیستی لینک سازی خارجی یک سایت می‎‌تواند در باقی مراحل لینک سازی کمک کننده باشد. این موضوع بستگی زیادی به تعداد لینک های از قبل گرفته شده و عمر دامنه سایت شما دارد. اگرسایت تازه کاری دارید بهترست فقط از شبکه های اجتماعی لینک بگیرید و اگر سایتی با قدمت بالا دارید می توانید لینک سازی را شروع کرده و بتدریج یک سیر صعودی برای گرفتن و ساختن لینک ها تعریف نمایید. همچنین لینک سازی در سایت های دانشگاهی با پسوند .edu تاثیر بسیار زیادی در اعتبار بخشیدن به سایت شما دارد. این سایت ها چون توسط نهاد آموزشی معتبر اداره می شوند نزد گوگل دارای اعتبار بسیار بالایی هستند و وقتی یک سایت لینکی از آنها دریافت می کند گوگل نیز به آن سایت اعتماد و اعتبار بالایی منتقل می کند. همانطور که می دانید بازدیدکنندگان از سایت شما بهترین کسانی هستند که میتواند مطالب را در سطح اینترنت به اشتراک بگذارند.

وقتی که یک پیوند داخلی ایجاد میکنین، در حال پیوند دادن به یک URL در وب سایت خودتون هستین. وب سایت‌ها و لینک‌هایی که شما به آن‌ها اضافه می‌کنید با استفاده از برنامه نویسی و زبان‌های کدنویسی ساخته می‌شوند. معمولا این وب سایت‌ها با ترکیب HTML، CSS و زبان‌های دیگر ایجاد می‌شوند. HTML به شما کمک می‌کند تا به وب سایت خود تصویر، متن‌های طراحی شده و بسیاری از جزئیات دیگر را اضافه کنید. این قابلیت یک طریقه لینک سازی خارجی محبوب برای بسیاری از افراد در حوزه‌ی سئو است. در قسمت قبل گفته شد که برای اطمینان از اینکه یک سایت برای لینک سازی خارجی مناسب است، باید لینک‌های موجود در آن را بررسی کنید.

۲- دومین نکته در لینک سازی داخلی این است که کلمه کلیدی باید در اولین پاراگراف (۱۰۰ کلمه اول) قرار بگیرد و bold شود. بلکه باید از کلمات کلیدی متنوعی استفاده کنید و سعی کنید مقالات و مطالب جامع‌تر و بهتری را ارائه دهید. مثلا در صورتی که ۱۰ مطلب را با این کلمه کلیدی سئو کنید، گوگل دچار سردرگمی شده و برای نمایش صفحه هدف دچار گمراهی می‌شود. به همین دلیل لینک سازی باید با دقت و با صرف زمان زیادی انجام گیرد تا با گذشت زمان تاثیر آن نتیجه بخش باشد. لینک سازی مدت‌ زیادی است که به عنوان اصلی‌ترین پایه تاکتیک‌ های سئو در نظر گرفته می‌شود. با این حال، قوانین ساخت لینک در طی سال‌ها با بروزرسانی الگوریتم‌ های گوگل در حال تغییر هستند.

اهمیت این موضوع به این برمی‌گردد که موتورهای جستجو مثل گوگل به لینک خارجی به عنوان رای یک شخص ثالث نگاه می‌کنند که محتوای سایت شما را با کیفیت می‌داند. براساس تکنیک های سئو بک لینک های قوی ، واحدهای ارزش یک سایت هستند، زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل بک لینک ها را به عنوان امتیاز مثبت برای سایت شما در نظر می گیرد. هرچه یک وبسایت بیشتر بک لینک داشته باشد، محبوب تر خواهد بود و در نتایج بالاتر نشان داده خواهد شد. در این پکیج استثنایی ما لیست +580 بک لینک قوی با دامین آتوریتی 90 تا 30 و با قابلیت درج لینک های فالو  و نوفالو را به شما وبمستر محترم ارائه می دهیم. لینک خارجی مهمترین چیز در مورد کمک به موتور جستجو برای درک ارتباط وب سایت شما برای یک جستجوی خاص است. شما فقط باید به صفحاتی پیوند دهید که در چارچوب موضوعی هستند که در مورد آن صحبت می کنید.

لینک سازی داخلی چیست؟

اگر تصمیم بگیرید نتایج تحقیقات خود را در اختیار افراد مختلفی قرار دهید و به خبرگزاری‌ها هم اجازه دهید تا یافته‌های شما را منتشر کنند، می‌توانید بستر خوبی را برای دریافت لینک به سایت خود مهیا کنید. شما میتوانید به راحتی و به صورت رایگان در این وبلاگ ها ثبت نام کنید وبلاگ خود را بسازید و مقالاتی را منتشر نمایید. در زمانیکه وبلاگ خود را ساختید بعد از تولید محتوا برای وبلاگ میبایست کلمات کلیدی خود را لینک کنید به مقاله مربوطه و با استفاده از نام برندتان نیز میتوانید در این وبلاگ ها برندسازی نمایید. از سوی دیگر، لینک‌های خارجی به موتور جستجو گوگل می‌گویند که لینک و سایت مربوطه را دنبال کنند و بحثی را ایجاد کند که به آن “link juice” می‌گویند. Link juice اصطلاحی است که به اقتدار یک صفحه بر اساس تعداد لینک‌هایی که به آن مربوط می‌شود، اشاره می کند. وبسایت ها، و همینطور پیوندهایی که به اونها اضافه میکنین، با استفاده از برنامه نویسی و زبان‌های برنامه نویسی ایجاد میشن.

  • در استراتژی جایگزینی لینک‌های شکسته، باید لینک‌های شکسته سایر سایت‌ها را پیدا کرده و بعد از انجام هماهنگی با صاحب سایت، پیشنهاد جایگزینی یک مطلب مناسب را به او بدهید.
  • بنابراین با لینک سازی اصولی می‌توانید بخشی از ارزش آن را به سایر صفحات منتقل کنید.
  • پیوند به وبسایت‌های خارجی تا زمانی که محتوای مربوطه را از سایت‌های معتبر به آن‌ها پیوند می‌دهید، به صفحه شما آسیب نمی‌رساند.
  • چیزی که بسیاری از مردم متوجه نیستند این است که این لینک‌های خارجی می‌تواند بر SEO و رتبه سایت شما تأثیر بسیار مثبتی بگذارد.

اگر چه لینک سازی در سایت های انگلیسی هم تاثیر خودشان را دارند همانطور که خیلی از سایت ها از همین طریق کسب رتبه کرده اند. باید در نظر داشته باشید که لینک سازی در سایت ها به صورت رایگان بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن می باشد و اگر بتوانید لینک سازی انجام دهید باید هزینه زیادی را برای معرفی و تبلیغات پرداخت کنید. شرکت ویستا در راستای پیشبرد اهداف و گسترش فعالیت در زمینه سرویس های میزبانی وب و طراحی سایت های حرفه ای،گام در عرصه خرید و فروش سرورهای اختصاصی و مجازی ارائه هاست پرسرعت و خدمات طراحی سایت نهاد. هر استراتژی که در آن بر محتوای غیر مرتبط و یا صرفا سرگرم کننده تمرکز شود، در نهایت فقط تعدادی بازدیدکننده موقت به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک سایت در زمینه رستوان غذاهای دریایی دارید.

به لینک سازی که ما در خارج از سایت خود انجام می دهیم پیوند سازی خارجی گفته میشود در لینک سازی خارجی کاربر با پیوند استفاده شده در یک سایت دیگر، وارد سایت شما میشود. امیدواریم در این مطلب متوجه شده باشید که چگونه لینک سازی درست انجام دهید و با بهترین روش های گرفتن بک لینک آشنا شده باشید. در صورتی که فرصت کافی برای لینک سازی و سئو وب سایت خود ندارید برای خدمات سئو با ما تماس بگیرید. پست مهمان پستی است که یک وبسایت می پذیرد مطالب شما را در سایت خود قرار دهد.

لینک به کلمات کلیدی لانگ تیل

به تدریج گوگل نیز متوجه فعالیت و تلاش شما برای ایجاد محتوای مفید خواهد شد و رتبه سایت را بهبود می‌بخشد. در حالت کلی لینک سازی تاثیر بالایی بر سئو سایت دارد و می‌تواند رتبه سایت را در موتور‌های جستجوگر افزایش یا کاهش دهد. لینک سازی خارجی جنبه مهمی از سئو محسوب می‌شود و به همین دلیل اصول لینک سازی مختلفی وجود دارد که باید هنگام افدام برای دریافت لینک به آن‌ها توجه داشته باشید.

برای انجام مشاوره، با ما در تماس باشید و یا فرم مشاوره را پر کنید، کارشناسان ما با شما تماس می گیرند. برای آشنایی و آموزش تخصصی و دقیق تر این مباحث می توانید در دوره آموزش خصوصی سئو ثبت نام نمایید. اگر می‌خواهید اصول برندینگ را از زبان دیوید آکر بشنوید، این مقاله برای شماست. در این ایبوک نمونه‌های مختلفی از بهترین متن‌های CTA برای استفاده در تبلیغات و بازاریابی را گردآوری کرده‌ایم. اینترنت یک فضای کاملا باز است و به هیچ نحو نمی‌توان افراد را از گشت و گذار در این بستر منع کرد.

صرف نظر از این که سایتی که از خارج به اون پیوند میدین بزرگ یا پرطرفدار هست، باید اطمینان حاصل کنین که با محتوای شما مرتبطه. اگر پست حیوانات خانگی شما درباره سگ‌ها است، پیوند دادن به پستی که مربوط به همستر هست، هیچ مزیتی برای وبسایت شما یا اون سایت خارجی نداره. اگه درباره یک نژاد از سگ صحبت میکنین، دقیقاً همون کلمه رو برای لینک استفاده کنین. کیفیت محتوای شما و محتوای صفحه‌ای که قراره به اون پیوند بدین واقعاً از محبوبیت هر دو صفحه مهم‌تره. کیفیت و کمیت لینک‌های خارجی که شما مورد استفاده قرار می‌دهید مهم است. با لینک سازی خارجی با کیفیت و اضافه کردن لینک وب سایت‌های قابل اعتماد و مفید به صفحات سایت خود، شما اعتبار سایت خود را افزایش می‌دهید.

اما اگر شاهد افت جایگاه سایت خود هستید؛ می تواند نشان دهنده لینک سازی ضعیف و مصنوعی باشد. این می تواند ایمن ترین روش در لینک سازی باشد؛ مشروط بر اینکه یک استراتژی لینک سازی قوی را دنبال کنند. موتورهای جستجو به این امر واقفند که سایت های جدید، لینک های زیادی ندارند، ولی همچنان برای این سایت ها ترافیک ارسال می کنند. اما قبل از این که این سایت ها در بین کاربران محبوب شده و لینک دریافت کنند، قادر نخواهند بود در کلمات کلیدی دشوار، رتبه خوبی را به دست آورند. سایتی که دهان به دهان بین کاربران طرفدار پیدا کند، قادر خواهد بود به صورت خود جوش از سایت های دیگر لینک دریافت کند.

یکی دیگر از تکنیک‌های لینک سازی داخلی 2023، لینک دادن از صفحات معتبر و قدیمی به صفحات جدید است. برای شروع، یکی از محتواهایی که می‌خواهید عملکرد بهتری داشته باشد را انتخاب کنید. سپس از صفحات قدرتمند که بک لینک‌های بیشتری دارند، به صفحه جدید لینک سازی داخلی انجام دهید.

چرا که احتمال دارد لینکی که با زحمت فراوان به دست آورده‌اید را از دست دهید. بنابراین همواره با کمک ابزارهای بررسی بک لینک، سایت خود را بررسی کرده و ببینید وضعیت بک لینک‌ها به چه صورت است. یکی از بهترین تکنیک‌های لینک سازی خارجی 2023 استفاده از استراتژی Linkbait یا همان طعمه لینک است. لینک طعمه به محتواهای با کیفیتی گفته می‌شود که با هدف جذب بک لینک از سایر سایت‌ها به وجود می‌آید. این محتوا می‌تواند به صورت پست وبلاگ، اینفوگرافیک، ویدیو، محتوای چالشی، راهنماها، دستورالعمل‌ها و آزمون‌ها باشد.

در بسیاری از موارد این اتفاق رخ می‌دهد که یک وب‌سایت، از برند شما در محتوای خود نام می‌برد اما به سایت شما لینک نمی‌دهد. در این مواقع می‌توانید به صاحب وب‌سایت اطلاع دهید و از او بخواهید تا روی اسم برند شما به شما لینک بدهد. همچنین می‌توانید با فعالیت و یا تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، کاربران را به وب‌سایت خود هدایت کنید.

هدف هر ابزار آنالیز بک‌لینک این است که کلمات کلیدی، لینک‌ها و اعتبار سایت‌هایی که می‌خواهید از آن‌ها لینک بگیرید را به شما ارائه کند. این ابزار به شما کمک می‌کند تا ببینید رقیبان شما دقیقا چه کارهایی انجام می‌دهند. دانستن این موضوع بسیار مهم است، زیرا اگر سایتی در رتبه بندی گوگل بالاتر از سایت شما قرار دارد، پس دارد کاری می‌کند که شما آن را انجام نداده‌اید و بهتر است از آن آگاهی پیدا کنید.

  • موارد بسیار زیادی وجود دارد که در رشد سئو وب سایت شما موثرند و شما برای دریافت بیشترین و بهترین نتیجه بایستی به مجموعه ای از تمامی این موارد توجه داشته باشید.
  • پس اگر یک برند یا سایت در این انجمن ‌ها و تالارهای گفتگو محبوب شوند و از آن‌ها به نیکی در این گونه فضاها یاد شود سبب خواهد شد که فروش آن برند و محصولات سایت افزایش یابد.
  • در این فرآیند از یک کلمه کلیدی به نام انکرتکست (Anchor Text) یا متن لنگر استفاده می‌شود که لینک سایت خارجی روی آن قرار می‌گیرد.
  • موتورهای جستجو برای کاربران خود ارزش قائل هستند و همیشه هدفشان این است که مرتبط ترین نتایج را  نشان دهند.
  • اگر محتوای مفید تولید کنید، با اندکی تبلیغات لینک های خوبی دریافت خواهید کرد.

فرض کنید در سایت دو صفحه ایجاد کرده‌اید که یکی برای شکلات‌های بدون غلات و دیگری برای شکلات‌های رژیمی است. اگر برای هر دو با یک انکرتکست، لینک داخلی ایجاد کنید، گوگل فکر می‌کند هر دو آن‌ها یک موضوع هستند. اگر محتوای جدیدی در سایت منتشر نکرد‌ه‌اید، می‌توانید با کمک تکنیک‌های بازاریابی محتوایی و تحقیق کلمات کلیدی، فرصت‌های زیادی را برای تولید محتوا پیدا کنید. یکی دیگر از ابزارهای مهم که به صورت پولی ارائه میشود و برای آنالیز لینک رقبا خیلی کاربردی است. با استفاده از این ابزار تمام جزئیات مربوط به بک لینک های یک وبسایت قابل ردیابی و پیگیری است. اگرچه لینک گرفتن از شبکه های اجتماعی به صورت مستقیم تو رتبه بندی صفحات شما دخیل نیست، اما یکی از بهترین راه کارها برای افزایش بازدید و ترافیک است.

موتورهای جستجو از لینک‌ها به عنوان معیاری برای محبوبیت و اعتبار سایت‌ها استفاده می‌کنند. برخی از محتواهای کسب و کار شما برای کسب رتبه های بالا در صفحه نتایج به 3 تا 6 ماه ممکن است زمان لازم داشته باشند. ما پیشنهاد می کنیم یک برنامه 6 ماهه برای لینک سازی خارجی طراحی کنید و سعی کنید و در این 6 ماه با توجه به ظرفیت کسب و کارتان و رقبایتان به بهترین شکل لینک سازی خارجی را انجام دهید.

یکی دیگر از مراحل مهم پس از ساختن بک لینک‌ها براساس تمام موارد ذکر شده، بررسی کیفیت و درستی عملکرد این‌ لینک‌ها در جایگاه مناسب خود است. در واقع از انجایی که ممکن است بک لینک‌ها گاهی با مشکل روبه‌رو شوند، لازم است تا بر روی آن‌ها بررسی نیز صورت گیرد. ابزارهایی چون کنسول جست‌وجوی گوگل، از مواردی هستند که برای نظارت بر روی لینک سازی خارجی و نحوه کارکرد بک لینک مورد استفاده قرار می‌گیرند. موتورهای جستجو برای کاربران خود ارزش قائل هستند و همیشه هدفشان این است که مرتبط ترین نتایج را  نشان دهند. لینک های خارجی که از وب‌سایت‌هایی با همان جایگاه به دست می‌آیند می‌توانند به Google کمک کنند تا ارتباط محتوای وب‌سایت شما را برای یک جستجوی خاص و میزان محبوبیت شما را درک کند. در نتیجه با در نظر گرفتن کلیه فاکتورهای مهم در بحث رتبه بندی وبسایت، به نظر می رسد تولید محتوای با کیفیت و لینک سازی طبیعی ایمن ترین روش برای کسب اعتبار سایت هاست.

مگر این که موضوع آن به طور مستقیم با محصولات و خدمات شما در ارتباط باشد. شما می توانید با ثبت نام ،تولید و ارسال محتوای خود در سایت های ویکی لینک خود را در محتوای خود ثبت کنید. پست میهمان به این معنا است که یک سایت به عنوان میزبان یک متن و یا محتوا را در سایت خود قرار میدهد تا بین سایت خود و سایت دیگر ارتباط برقرار کند.

بررسی نسبت بازدیدها به تعداد صفحاتمعیار دیگری که در انتخاب سایت مناسب برای لینک سازی خارجی می‌توانید در نظر بگیرید، تعداد بازدیدهای ارگانیک آن در گوگل است. می‌توانید با استفاده از ابزارها، تخمینی از میزان ترافیک هر سایت در بازه‌های زمانی مختلف به‌دست آورید و از سایت‌هایی که بازدید بهتری دارند لینک سفارش بک لینک دریافت کنید. ساختن ارتباطات مفید‌سایت‌های دیگر متوجه می‌شوند که شما به آن‌ها لینک داده‌اید؛ به‌این‌ترتیب، نیمی از راه ارتباط با یک ‌سایت معتبر، پیموده شده است. مطمئن باشید که آن‌ها نیز شما را زیر نظر می‌گیرند و درصورتی‌که محتوایی باکیفیت و مفید برای آن‌ها داشته باشید، به شما بک‌لینک می‌دهند.

به همان اندازه که وبلاگ شما اطلاعات زیادی را ارائه می‌دهد، مطمئناً برخی از مسائل وجود دارد که ممکن است مربوط به محتوای شما باشد اما دقیقاً تخصص کسب و کار شما نیست. در چنین مواردی، اگر ایجاد رابطه اعتماد با مخاطبان برای شما مهم است، باید به وبسایت‌های دیگری که در آن موضوع متخصص هستند، لینک خارجی دهید و لینک سازی خارجی انجام دهید. وقتی شما یک استراتژی بهینه سازی موتور جستجو میخواین، به پیوندهای خارجی قوی نیاز دارین.

بنابراین یکی از مهمترین تکنیک‌های لینک سازی خارجی 2023 تولید محتوای جامع است. اما چطور محتوای جامع تولید کنیم؟ محتوای خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
برای تولید محتوای جامع کارهای زیر را انجام دهید. در این استراتژی از لینک سازی داخلی، شما در درجه اول، روی کلمات با حجم متوسط متمرکز هستید، کلمات سه سیلابی که معنی خاص تری نسبت به کلمات کلی دارند. معمولا این نوع کلمات، مربوط به دسته بندی در سایت های فروشگاهی هستند که مهم ترین صفحات نیز می باشند. یک ساختار استاندارد برای سایت، داشتن یک صفحه خوب با اعتبار به عنوان پیلار (Pillar Page) و صفحات بصورت خوشه های موضوعی که به صفحه پیلار لینک داده اند. ایجاد این نوع صفحات که به پیلار کلاستر یا مادر و فرزند معروف هستند و ارتباط موضوعی دارند و لینک سازی داخلی بین آنها انجام می گیرد.

این کار را هم می‌توانید با قرار دادن لینک سایت مرجع در مطلب خودتان انجام دهید. همچنین باید این کلمه در صفحه مقصد هم موضوع یا کلید واژه مشخصی را تعریف کند. البته نیازی نیست همیشه در هر دو صفحه از یک کلمه کلیدی استفاده شود.

آموزش بهترین و سریع‌ترین روش‌های حذف صفحات ایندکس شده از نتایج گوگل

برای آن که وب سایتی کارآمد و با کیفیت بالا داشته باشید، لازم است تا نکاتی از سئو را در آن رعایت کنید. نکاتی که به شما کمک کند تا در صفحات اول موتورهای جست‌جوگری مانند گوگل بهتر و بیشتر دیده شوید. یکی از این راهکارهای تاثیرگذار بر سئوی یک سایت، استفاده از انواع لینک‌ سازی داخلی و خارجی است. روش‌هایی که در صورت استفاده درست و اصولی می‌تواند بر روی رسیدن به نتیجه مطلوب برای سئوی مناسب اثر بزرگی را داشته باشد.

  • هر استراتژی که در آن بر محتوای غیر مرتبط و یا صرفا سرگرم کننده تمرکز شود، در نهایت فقط تعدادی بازدیدکننده موقت به همراه خواهد داشت.
  • لینک راهنما، مکان مناسبی برای لینک به منبع، صفحه خاص یا اطلاعات مفید مرتبط با موضوع صفحه، می باشد.
  • از آنجا که لینک سازی یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های سئو برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو محسوب می‌شود، آموزش لینک سازی خارجی به عنوان یکی از موضوعات مهم در دنیای دیجیتال و سئو، بسیار مفید واقع می‌شود.
  • لینک سازی خارجی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا لینک ها یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی سایت ها هستند.

معمولا با ایجاد محتوای مفید و جذاب در بخش وبلاگ، می‌توان ترافیک قابل قبولی را جذب کرد. اما مشکل اینجاست که اکثر این صفحات نرخ تبدیل (conversion rate) بالایی ندارند. چرا که محتوای بخش وبلاگ اکثرا برای پاسخگویی به سوالات کاربران طراحی شده‌ و برای تبدیل بهینه نیست. اما می‌توان با لینک سازی داخلی اصولی، از این صفحات به نحوه احسن استفاده کرد.

لینک سازی خارج از سایت یکی از ارکان سئوی خارجی است و شامل فعالیت هایی است که در جهت ساخت بک لینک ها به کار گرفته میشود. با انتخاب انکرتکست مناسب، صفحات فرود و شبکه‌سازی با وب‌سایت‌های مرتبط و معتبر و بررسی بک لینک سایت می‌توانید لینک‌های خارجی بهتری ایجاد کنید. با زمانی که برای تحلیل و بررسی پروفایل بک لینک رقبا می‌گذارید، می‌بینید که رقیب شما از نظر کیفیت و تعداد لینک‌سازی چگونه عمل می‌کند و و برای مثال چگونه توانسته در رتبه‌های برتر گوگل قرار بگیرد. همچنین می‌توانید ببینید که رقیب تصمیم دارد برای چه محتوایی و با چه انکر تکستی لینک‌سازی کند.

استراتژی لینک سازی خارجی، یک برنامه حاصل از تحلیل های مختلف است که در آن چگونگی لینک سازی خارجی مبتنی بر اهداف کسب و کار و شرایط آن مشخص می شود. در این برنامه جزییات مواردی همچون چه زمانی بهترین زمان لینک سازی خارجی است، چه روشی برای ساخت لینک خارجی خوب است، چگونه لینک خارجی بسازیم، کجا لینک خارجی بسازیم و… استفاده به‌اندازه از لینک خارجییکی از مهم‌ترین اصول لینک سازی خارجی، توجه به تعداد لینک‌ها در یک محتواست. بااینکه هیچ استانداردی برای این موضوع تعیین نشده، اما ناگفته پیداست که لینک‌های مکرر در یک متن، می‌توانند برای خواننده آزاردهنده باشند. تنها درباره موضوعاتی لینک خارجی بسازید که دانستن درباره آن‌ها برای خواننده مفید بوده و به درک متن شما کمک می‌کند. همچنین در صورت استفاده زیاد از آنها، احتمال خروج مخاطب از متن با کلیک بر روی یک لینک و بازنگشتن او افزایش می‌یابد.

اگر در استراتژی لینک‌سازی خارجی تجربه‌ای دارید، می‌توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید تا آن را در این ایبوک منتشر کنیم. پس از اینکه حدود تعداد لینک های مورد نیاز برای صفحات و سایت شما و روش لینک سازی ترجیحی در فضاهای مختلف مشخص شد، حال می توانیم یک برنامه زمان بندی برای آن بنویسیم. حالا که به صورت کامل با مفهوم لینک سازی خارجی آشنا شدید وقت آن است که به سراغ پیاده‌سازی یک فرایند حرفه‌ای لینک‌سازی از نوع خارجی برویم تا بهترین نتیجه را ایجاد کنیم. برای اینکه بتوانید به صورت حرفه‌ای یک مسیر لینک بیلدینگ خارجی را برای سایت‌تان پیاده‌سازی کنید آشنایی با ترفندهای مختلف ایجاد لینک‌های خارجی برای شما واجب است.

  • برای اینکه صفر تا صد رپورتاژ را یاد بگیرید و از آن در استراتژی لینک سازی خارجی خود به کار ببرید، مقالالات ما در دسته رپورتاژ آگهی مطالعه بفرمایید.
  • از طرف دیگر لینک‌های خارجی وب سایت‌ها، که گاهی به آن‌ها outbound links نیز گفته می‌شوند، باعث اعتبار بیشتر سایت شما می‌شوند زیرا ثابت می‌کنند که محتوای شما با ارزش است.
  • اینکه کدام شبکه اجتماعی برای کسب و کار شما بهتر است، بستگی به کسب و کار شما دارد و با توجه به موارد مختلفی می توانید از مناسب ترین آن ها استفاده کنید و باید در این مورد تحقیق کنید.
  • همچنین باید این کلمه در صفحه مقصد هم موضوع یا کلید واژه مشخصی را تعریف کند.
  • برای پیدا کردن لینک‌های معیوب می‌توانید از افزونه‌ی Check My Links استفاده کنید.
  • طبیعی یا دستی؟ این کار به شما کمک می‌کند مسیر ذهنی مشخص‌تری داشته باشید.

با انجام این کار علاوه بر اینکه برای کاربران آن سایت مفید خواهد بود، همچنین می توانید به عنوان مثال برند خود را معرفی کنید، لینک سایت خود را به مخاطبان معرفی کنید. می توانید فروم های آنلاینی که مرتبط با کسب و کار شما هستند را پیدا کنید و در آن ها فعالیت کنید. و در پیام هایی که قرارداده شده است نظر بدهید البته اگر نظری دارید!!!. در بعضی از فروم ها هم شما مجاز به قرار دادن لینک هستید و می توانید سایت خود را هم معرفی کنید البته اگر سایت شما مرتبط است!!!!. یکی از نکاتی که در تحلیل رقبا متوجه می شویم این است که در کلمه کلیدی که می خواهید در آن رتبه بگیرید، چقدر رقابت وجود دارد و از این جنبه می توان به بک لینک های لازم برای سایت و صفحات خود پی برد.

این امتیاز تحت تاثیر معیارهای مختلفی مشخص می‌شود که هر یک تاثیر خاص خود را بر آن می‌گذارند. در واقع این چند فاکتوره بودن سایت Moz از چند عاملی بودن الگوریتم‌های گوگل هنگام رتبه بندی سایت‌ها الگو گرفته است تا بتواند پیش‌بینی درستی را انجام دهد. به این مسئله دقت داشته باشید که در لینک سازی همیشه روال اینگونه پیش نمی رود که لینک بگیرید گاهی باید لینک بدهید، این لینک دادن ها میتواند در اعتبار سایت شما نقش بسیار زیادی داشته باشد.

برای این منظور، ابتدا تعریفی از External Link ارائه کرده و در ادامه، مزایا، اصول و استراتژی‌های ساخت آن را شرح می‌دهیم. در پایان این مقاله، به‌خوبی می‌توانید یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود سئو سایت‌تان را به کار ببندید. با این روش همه صفحاتی که کلمه کلیدی مورد نظر را داشته باشند به یک صفحه هدف لینک خواهند شد. این موضوع باعث می‌شود کاربر با مطالعه هر مطلب بتواند مطالب مرتبط را هم مطالعه کند و در نتیجه زمان بیشتری نیز در سایت بماند. ۲- سعی کنید لینک سازی خارجی را حتماً در سایت های مرتبط انجام دهید.

نوشتن پست مهمان به معنای ارائه محتوایی باکیفیت برای وب‌سایتی دیگر با هدف دریافت بک لینک به وب‌سایت خود است. در این روش، شما به عنوان یک نویسنده، یک مطلب جذاب و باکیفیت برای وب‌سایت دیگری می‌نویسید و در این مطلب، به وب‌سایت خود لینک می‌دهید. برای نوشتن پست مهمان، ابتدا باید به دنبال وب‌سایت‌های مرتبط با حوزه فعالیت خود بگردید و سپس با ارسال درخواست به مدیر وب‌سایت، از او بخواهید که شما را به عنوان یک نویسنده مهمان برای وب‌سایتشان بپذیرند. پس از پذیرش درخواست، باید محتوای مورد نظر را با رعایت قوانین و محدودیت‌های وب‌سایت مقصد بنویسید و در انتها لینک به وب‌سایت خود را درج کنید. محتوای باکیفیت علاوه بر ایندکس شدن بهتر توسط موتورهای جستجو، بیشتر نیز مورد توجه قرار می‌گیرد، زیرا اطلاعات مهمی را در اختیار عموم و مخاطبان آن قرار می‌دهد. با این حال، با توجه به تأثیر قابل توجه بک لینک‌ها بر عملکرد وبسایت در نتایج جستجو، ارزش امتحان کردن روش‌های مختلف را دارد.

• سایتی که به دلیل کارآمد بودن برای کاربران، به طور مستمر لینک می گیرد، رتبه خوبی دریافت خواهد کرد به این منظور که سایر کاربران نیز از آن بهره ببرند. • سایتی که برای مدت طولانی لینکی دریافت نکرده ناکارآمد تعریف می شود؛ چراکه کاربران اشتیاقی به بازدید از آن نشان نمی دهند. بهترین روش برای پیوند سازی خارجی این است که از ایده های استفاده کنیم که ردپایی از خود بجای نگذاریم و گوگل نتواند استراتژی های ما را در لینک گذاری تشخیص بدهد . پیوند سازی خارجی به همان اندازه که مفید و تاثیر گذار است میتواند مضر باشد و به سایت ما آسیب برساند. با تولید محتوای خوب و کامل، خود به خود دیگر وب سایت ها به لینک دادن به سایت شما ترغیب می شوند.

اما اگر به هر دلیلی یکی از تارها پاره شود، عنکبوت‌ ها برای رفت و آمد با مشکل مواجه می‌شوند و در صورت نیاز، مسیر دیگری را انتخاب می‌کنند. ۴- می توانید در سایت های معتبر دیگر کامنت بگذارید به سایت خود لینک دهید. همچنین هنگامی که از طریق پست مهمان یا سایر روش‌ها لینک به دست می‌آورید، هیچ تضمینی برای دوام آن وجود ندارد.

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما